خبرگزاری کار ایران

کشف و متلاشی شدن یک باند بزرگ قاچاق سوخت در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۲۵

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از شناسایی و کشف و متلاشی شدن یک باند بزرگ قاچاق سوخت در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدرضا حبیبی از صدور حکم قطعی در خصوص چند پرونده مهم خبر داد و بیان داشت: پرونده قتل مأمور نیروی انتظامی که در حین اعزام یک متهم مواد مخدر مورد حمله چند نفر که با قصد فراری دادن زندانی با مأموران درگیر شده بودند، قرار گرفته و با اصابت گلوله به شهادت رسیده بود در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان منتهی به صدور رأی شد و متهم اصلی آن به قصاص نفس و سایر متهمان و معاونان در قتل به حبس های طویل المدت محکوم شدند و این احکام با تأیید دیوانعالی کشور در حال سپری شدن مقدمات اجرا است.

وی تصریح کرد: پرونده فردی که در قالب مضاربه اقدام به اخذ وجوه کلان از مردم با عنوان «رستوران جانباز صالحی» کرده بود و با بیش از 119 نفر شاکی و مبلغی بالغ بر هفتاد و سه میلیارد ریال را حیف و میل کرده بود نیز منتهی به صدور رأی قطعی در شعبه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی شد و متهم آن به تحمل سه سال حبس و پرداخت دو برابر مبالغ مأخوذه به عنوان جزای نقدی و پرداخت وجوه دریافتی به شکات محکوم شد.

حبیبی همچنین از شناسایی و کشف و متلاشی شدن یک باند بزرگ قاچاق سوخت در اصفهان خبر داد و تشریح کرد: با اقدام خوب و به موقع اطلاعات سپاه و با نظارت بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان یک شرکت با اعضای خانوادگی در طول مدت 5 سال با هدف تولید هیدوکربن و راه اندازی کارخانه ای در این رابطه شناسایی و متخلفان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این شرکت مقرر بوده نفت سفید و سایر مواد اولیه تولید هیدروکربن را از طریق بورس تهیه و درکارخانه تبدیل به هیدروکربن و صادر نمایند تاکید کرد: متأسفانه با سوءاستفاده، این سوخت را در مقادیر بالا بدون تغییر ولی با پوشش هیدورکربن به برخی کشورها صادر می  کردند که شناسایی و اقدام مجرمانه این شرکت کشف و همه اعضای آن دستگیر و تمامی املاک خریداری شده از سود حاصل از این قاچاق که عمدتاً در شمال کشور بوده شناسایی و توقیف شده است و مبلغی قریب به 15 میلیارد تومان وجه نقد نیز از ایشان توقیف شده و در برآورد اولیه بیش از 100 میلیون لیتر سوخت قاچاق از این شرکت گزارش شده است.

رئیس کل دادگستری استان در این رابطه تصریح کرد: دستگاه قضایی حساب افراد سودجو و فرصت طلب را در سیاست های حمایتی خود از تولید کنندگان و سرمایه گذاران جدا دانسته و با تیزبینی و همکاری ضابطان و سازمانهای اطلاعاتی با شناسایی و کشف هر گونه فساد اقتصادی با جدیت برخورد خواهد کرد. .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز