خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا صفری مطرح کرد:

گردشگری اصفهان با مشکلات زیادی روبرو است/ نبودِ زیرساخت‌های کافی و مناسب گردشگری در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۷۳۲

مشاور برنامه جامع شهر منطقه اصفهان گفت: بخش خدمات به‌ویژه گردشگری در شهر و شهرستان اصفهان به دلایلی چون افزایش شدید مشاغل تبعی و تضعیف بخش گردشگری و بازرگانی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حمیدرضا صفری تصریح کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، نبودِ زیرساخت‌های کافی و مناسب گردشگری در اصفهان، عدم برنامه مدون راهبردی در حوزه گردشگری، کمبود شدید مراکز تفریحی و سرگرمی در اصفهان به‌عنوان محصولات گردشگری مکمل برای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر و نوسانات اقتصاد کلان کشور؛ از جمله عوامل تضعیف بخش گردشگری هستند.

وی عدم انطباق قوانین و ضوابط ساخت و ساز با نیازهای بازار، محدودیت فرصت‌های انبوه سازی در شهر اصفهان، افزایش قیمت زمین و املاک در شهر و در نتیجه، کاهش قدرت خرید مردم و سهم بالای مسکن در بودجه خانوار، وابستگی شدید بخش مسکن به دوره‌های رکود و رونق اقتصادی و ... را از جمله عوامل مشکل ساز در بخش مسکن شهر اصفهان بیان کرد.

 مشاور برنامه جامع شهر منطقه اصفهان اظهار داشت: ساماندهی خرده فروشی‌های سطح شهر در قالب تشکیل مجتمع‌های صنفی و نقش بی‌بدیل آن در اصلاح فضای کسب وکار و بهبود صنعت گردشگری، مشخص شدن نقشه راه برای بهبود تراز گردشگری، رعایت قانون فاصله صنفی و قانون اجاره و مالکیت، تغییر نگرش مسئولان، دست اندرکاران صنعت گردشگری و مردم درخصوص توریسم، تمرکز بر بهره مندی از ظرفیت‌های مردم در رفع مشکلات اقتصادی شهر و رفع موانع گردشگری، وجود اراده واقعی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور و فراهم نمودن فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در بهبود وضعیت گردشگری در کشور و اصفهان مؤثر است.

وی متناسب نبودن اندازه فیزیکی با جمعیت شهر و عدم تقارن اطلاعات بین سازندگان و مصرف‌کنندگان مسکن را نیز از جمله دلایل گرانی مسکن در شهر اصفهان بیان کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز