خبرگزاری کار ایران

استقبال اولیه سرمایه گذاران برای انتقال آب عمان به یزد

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۷۰۴

وزارت نیرو آگهی فراخوان شناسایی سرمایه گذار جهت مشارکت در طرح شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان یزد را اعلام کرد که با استقبال شرکتهای این حوزه مواجه شد.

به گزارش ایلنا، چندی است شرکت آب منطقه ای استان یزد فراخوان  شناسایی سرمایه گذار جهت مشارکت در طرح شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان یزد را منتشر کرده است.

در این فراخوان آمده است: در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه اقتصادی کشور و برنامه پنج ساله ششم توسعه مبنی بر گسترش نقش و مشارکت بخش غیر دولتی در توسعه زیر ساختهای صنعت آب کشور ، شرکت آب منطقه ای یزد به منظور تامین نیازهای آبی بخش صنعت استان در نظر دارد نسبت به شناسایی و انتخاب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در طرح " شیرین سازی و انتقال آب از دریای عمان به استان یزد " اقدام نماید. از متقاضیان خواسته شده، مدارک لازم را برای این شرکت ارسال کنند.

گفتنی است طرح انتقال آب دریای عمان به یزد از مدت ها پیش مطرح بوده است و چندی قبل وزارت نیرو، تخصیص آب مشخصی برای این ابر پروژه در نظر گرفت.در اسفند سال ۹۷، تخصیص ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین از دریای عمان مصوب شد که برآورد بودجه 40 هزار میلیاردتومانی برای آن شده است. به نظر می رسد این پروژه یکی از ابرپروژه های انتقال آب در ایران باشد.

ده شرکت در فراخوان اولیه اعلام آمادگی کردند

محمد مهدی جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه در فراخوان اولیه منتشر شده، ده شرکت اسناد مربوطه را ارسال کرده اند، گفت: به احتمال خیلی زیاد، فراخوان مجداد اعلام می گردد تا شرکت ها و سرمایه گذاران بیشتری برای پروژه امکان حضورپیدا کنند. 

وی در خصوص برآورد مالی صورت گرفته 40 هزار میلیاردتومانی این پروژه، گفت: ارقام اعلام شده فعلا جنبه برآوردی دارد و بر اساس مقایسه با سایر پروژه های همسان اعلام می شود. رقم دقیق این پروژه بر اساس نظر مشاور و مسیریابی و نیازهای خط خواهد بود که مشاور هم اکنون در حال مطالعه است و فراخوان با هدف شناسایی اولیه و تکمیل بانک اطلاعات سرمایه گذاران این حوزه صورت گرفت و در فراخوان های بعدی، اطلاعات دقیق تر برای سرمایه گذاران ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز