خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبر داد:

پیش‌بینی تردد بیش از 4 میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۲۲

استاندار ایلام با اشاره به تردد بیش از 529 هزار نفر از مرز مهران از ابتدای محرم تاکنون، گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 میلیون نفر از مرز مهران به عتبات عالیات سفر کنند.

به گزارش ایلنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» از استقبال گسترده زائران ایرانی از مرز مهران در ایام محرم خبر داد و اظهار کرد: در حالی که خروج زائران ایرانی از مرز مهران در بازه زمانی اول محرم تا ۲۱ محرم سال ۹۷ حدود ۳۵ هزار و ۲۶۷ نفر بوده است، این میزان در سال ۹۸ به ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده است که رشدی ۵۲۲ درصدی داشته است.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ورود زائران ایرانی از مرز مهران در سال ۹۷ حدود ۴۰ هزار و ۷۲۷ نفر بوده که این میزان در سال ۹۸ به ۱۸۷ هزار و ۲۷۷ نفر رسیده و رشدی ۳۵۹ درصد داشته است.

استاندار ایلام در ادامه از رشد ۱۹۱ درصدی تردد از مرز مهران از اول محرم تاکنون خبر داد و گفت: از اول محرم تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار و ۴۷۹ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته در حالی که از اول محرم تا ۲۱ محرم پارسال حدود ۱۸۱ هزار و ۹۶۰ تردد به ثبت رسیده است.

سلیمانی دشتکی از بهبود وضعیت مسیر های اربعین در استان نسبت به اربعین گذشته خبر داد و گفت: از جمله اقدامات انجام شده می توان به احداث و تکمیل بزرگراه های محورهای اربعین به طول ۲۸ کیلومتر، احداث و تکمیل راه اصلی به طول ۲۰ کیلومتر، حفاری بیش از ۳۰۰۰ متر طول تونل ( ۱۰۰۰ متر در مسیر ایلام به مهران)، ایجاد یک زیرگذر و ۲ کنارگذر برای جدا سازی مسیر ورودی و خروجی پایانه مسافربری برکت، بهسازی و آسفالت ۱۱ کیلومتر از کنار گذر غربی مهران، احداث زیرگذر بزرگراه مهران-مرز بعد از ترمینال برکت، احداث جاده های دسترسی به ترمینال برکت در ضلع غربی و شرقی به طول ۴ کیلومتر، ۴۱ کیلومتر روکش آسفالت، ۳۴۰ کیلومتر لکه‌گیری، ۲ هزار کیلومتر خط کشی، ۲۳ کیلومتر ایجاد نیوجرسی، ۱۱ کیلومتر راه احداثی، ۶ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو علائم راهنمایی و رانندگی در مسیرهای اربعین، ۳۴ دوربین نظارت تصویری در راه‌ها و پایانه مرزی و افزایش ایکس ری ها از ۸ به ۱۰ عدد اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد ۷ کیلومتر روشنایی مسیر، احداث عرشه ۲ دستگاه پل ۱۰۰ متری و ساخت یک دستگاه پل ۳۰ متری، تکمیل زیرگذر ارغوان و نصب جت فن‌ها (۴۲ دستگاه) در مسیر ایلام به مهران و اجرای ۵۰۰۰ متر روشنایی تونل قلاجه و برق رسانی به طول ۱۰ کیلومتر، افزایش ۶۰۰ سرویس بهداشتی و ... ایجاد ۸ هزار متر سایه بان در پایانه مرزی مهران از دیگر اقدامات انجام شده در جهت تسهیل در تردد زوار است.

استاندار ایلام در ادامه اتمام پروژه های در دست اقدام در جهت رفع گره های ترافیکی تا اربعین امسال خبر داد و گفت: زیرگذر ارغوان، آسفالت و تکمیل کمربند غربی مهران، ایحاد کمربند شرقی پایانه برکت به طول ۴ کیلومتر، تکمیل زیرگذر واقع در تلاقی کمربندی غربی و مسیر مهران به پایانه تا اربعین از جمله‌ی این کارها است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: افزایش یک پارکینگ بزرگ به مساحت ۱۰ هکتار علاوه بر ۸۰ پارکینگ موجود، استقرار اکیپ ماشین آلات راهسازی استان‌های معین شامل  آذربایجان شرقی، گیلان، قم، همدان، قزوین و مازندران ، مرکزی و لرستان ، استقرار ۹۰ پایگاه ثابت و سیار خدمات بهداشتی و درمانی در مسیرهای اربعین استان، بکارگیری ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورولانس، هماهنگی و پیگیری جهت استقرار ۹ فروند بالگرد جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی برای اربعین امسال در دستور کار است.

وی در ادامه به خدمات امدادی در اربعین امسال نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد ۱۴ پایگاه موقت امدادی و ۱۲ پایگاه ثابت امداد و نجات در مسیرهای مواصلاتی، آمادگی کامل ۳۵ تیم عملیاتی و استقرار ۳ تیم واکنش سریع در قرارگاه مرزی مهران، استقرار ۵ تیم موتوری در پایانه مرزی مهران، اختصاص ۳۸ دستگاه آمبولانس و ۱۴ دستگاه خودرو نجات و ... از جمله اقداماتی است که برای اربعین امسال در این حوزه تدارک دیده شده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره  به مسیر ایلام به مهران گفت: از ۱۰۲ کیلومتر مسیر چهاربانده ایلام - مهران تنها ۹ کیلومتر باقی مانده که تا نیمه اول سال آینده کل این مسیر چهاربانده می شود.

سلیمانی دشتکی افزود: سختی مسیر و کوهستانی بودن و نیاز به ایجاد تونل، وجود رودخانه و نیاز به احداث پل باعث شده که این ۹ کیلومتر به اربعین امسال نرسد.

استاندار ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از چهار میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات تردد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز