خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان شمالی خبر داد ؛

بازگشت۱۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۴۴۷

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از بازگشت ۱۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش خبرداد این در حالی است که براساس آمار همچنان بیش از 100 هزار دانش آموز جا مانده از تحصیل در کشور وجود دارد.

به گزارش ایلنا، ولی الله حیاتی در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت استان اظهار داشت: به دستور استاندار خراسان شمالی طرح مقابله با بی سوادی در یک برنامه زمان بندی دو ساله از سه جهت در دستور کار استان قرار گرفته است.

حیاتی افزود: این طرح در سه بخش اجرا می‌شود که در بخش اول تمامی ۶ ساله ها به کلاس درس می روند وبا همکاری همه نهادها دانش آموزی بازمانده از تحصیل نخواهد بود و همچنین اجرایی کردن حضور یکهزار و ۲۶۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی است که باید این دانش آموزان به چرخه تعلیم و تربیت بازگردند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم اجرای این طرح مصمم به بازگشت بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه به چرخه علم آموزی هستیم و همچنین در مرحله سوم بدون توجه به سن و جنسیت همه افراد بیسواد استان در سامانه مربوط ثبت نام و برنامه عملیاتی سواد آموزی آنان آغاز می شود.

180 دانش آموزامسال در بیش از 1500 آموزشگاه در خراسان شمالی با 900 هزار نفر جمعیت سال تحصیلی را آغاز می کنند.

اینها همه در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی در سال تحصیلی جدید، بیش از 100 هزار دانش‌آموز از تحصیل بازمانده‌ و استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان  بیشترین آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را دارند.

مرکز پژوهش‌های مجلس هم امسال شمار بازماندگان از تحصیل را حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز