خبرگزاری کار ایران

تدوین طرح بهره‌وری آب کشاورزی خراسان رضوی تا دو ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۰۳۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی از تدوین طرح بهره‌وری آب کشاورزی استان تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در جلسه بررسی طرح بهره‌وری بخش کشاورزی و اصلاح الگو کشت استان که با حضور نمایندگان دستگاه های متولی و صاحبنظران این حوزه برگزار شد، اظهار کرد: موضوعی که برای استان خراسان رضوی اهمیت زیادی دارد، بحث تامین آب مورد نیاز در بخش‌های مختلف تولیدی است.

وی افزود: در حال حاضر در استان خراسان رضوی شاهد کاهش بارندگی و در مجموع کاهش جدی منابع آبی هستیم، لذا مدیریت صحیح و افزایش بهره وری در روند برداشت از منابع آبی به ویژه در حوزه کشاورزی، توسعه علمی بخش کشاورزی و اصلاح الگو کشت در بخش‌های زراعی و باغبانی متناسب با وضعیت آبی استان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا طرح ارتقای بهره‌وری بخش کشاورزی و بهبود و اصلاح کشت در استان و مناطق مختلف در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار دارد.

رسولیان خاطرنشان کرد: در این زمینه طرح همیاران آب در استان مصوب و ابلاغ شده است و علاوه بر آن در بخش کشاورزی نیز به دنبال تدوین برنامه‌ای مدون و عملیاتی برای توسعه بهره‌وری در بخش کشاورزی و همچنین اصلاح الگو کشت هستیم.

وی اضافه کرد: در این جلسه که با حضور بخش‌های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی، اساتید دانشگاه و مسئولان اجرایی بخش کشاورزی برگزار شده است، مباحث مرتبط بررسی شد و مقرر شد ظرف دو ماه آینده، طرح بهره‌وری از آب کشاورزی را تدوین و عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز