خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

رونق تولید و اشتغال با دخالت نظرات بخش خصوصی، محقق می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۲۵

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، گفت: با توجه به شرایط روز اقتصاد و فناوری های نوین در بحث تجارت، استفاده از نظرات بخش تولید در اصلاح قانون تجارت ضمن جلوگیری از رانت و مفاسد اقتصادی، قطعا موانع گسترش تجارت بین المللی را برطرف و بستر را برای شفاف سازی سرمایه گذاری ها فراهم می کند.

به گزارش ایلنا، رحیم بنامولائی در جمع فعالان اقتصادی اصلاح قانون تجارت بدون استفاده از نظرات کارشناسان بخش خصوصی و اساتید علم اقتصاد را ناکارآمد عنوان کرد و گفت: تحقق شعار محوری رونق تولید و اشتغال مستلزم دخالت دادن نظرات کارشناسان بخش های تولید، عرضه و صادرات در تصمیمات مهم اقتصادی از جمله لایحه مهم اصلاح قانون تجارت است.

بنامولایی از تجارت به عنوان مهم‌ترین حلقه اتصال زنجیره تولید به بازارهای داخلی و خارجی نام برد و عدم استفاده از نظرات بخش خصوصی در اصلاح لایحه تجارت را مورد گلایه قرار داد.

وی افزود: حاصل تلاش پرسنل کارخانجات در تولید محصول در صورتی رونق در اقتصاد  را همراه خواهد داشت که تجار و بازرگانان ما به ویژه در بحث صادرات از قانون تجارت قوی و بدون نقص برخوردار باشند.

بنامولائی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد:  با توجه به شرایط روز اقتصاد و فناوری های نوین در بحث تجارت  استفاده از نظرات بخش تولید در اصلاح قانون تجارت ضمن جلوگیری از رانت و مفاسد اقتصادی، قطعا موانع گسترش تجارت بین المللی را برطرف و بستر را  برای شفاف سازی سرمایه گذاری ها فراهم می کند.

بنا مولایی افزود: بر اساس ماده ۲  قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، دولت مکلف است در مراحل بررسی موضوعات مربوط به محیط کسب و کار برای اصلاح و تدوین مقررات و آئین نامه‌ها، نظر کتبی اتاق‌ها و تشکل های ذیربط را بررسی کند و هرگاه لازم دید آنها را به جلسات تصمیم گیری دعوت کند.

قانون فعلی تجارت در سیزدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۱۱ در ششصد ماده و بر مبنای قانون تجارت ۱۸۰۷ فرانسه توسط مجلس شورای ملی تهیه و تصویب شده است.

این قانون کهنه و تاریخ گذشته است و با شرایط اقتصاد امروز جامعه ما همخوانی ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اوایل شهریور ماه جاری بررسی و  تصویب لایحه اصلاح قانون تجارت را در دستور کار قرار دادند.

بخش خصوصی براین باور است که بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت شتاب زده بوده و  این مساله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقتصاد جامعه قلمداد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز