خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی بوشهر خبرداد:

مشاهده ویروس لکه سفید در مزارع پرورش میگوی بوشهر

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۶۲۴

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مشاهده ویروس لکه سفید در مزارع پرورش میگوی این استان خبرداد.

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار داشت: روز گذشته بیماری لکه سفید میگو در سایت‌های پرورشی بویرات دیلم، حله گناوه، بندرریگ و شیف بوشهر مشاهده و بررسی شده است.

وی افزود: هم اکنون مهمترین بحث رعایت شرایط امنیت زیستی است و همچنین پیشگیری و کنترل ورود و خروج افراد و آبگیری استخرها باید در نظر گرفته شود. برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به میگو‌های تولیدی و پیشگیری از گسترش آن برداشت میگو از سایت‌های پرورشی استان بوشهر آغاز شده است.

بحرانی مهمترین عامل تکثیر ویروس بیماری لکه سفید میگو را یکی آب و دیگری دمای 28 درجه در سایت های پرورش میگو اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: راهکار‌های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری لکه سفید در دیگر سایت‌های پرورشی استان بوشهر اعمال شده که با برداشت سایز بازاری از بروز خسارت جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این بیماری پس از اینکه در یک استخر پرورشی ایجاد می‌شود سپس از طریق گرد و خاک، آب دریا و پرندگان به دیگر سایت‌ها انتقال می‌یابد که این بیماری می‌تواند درکوتاهترین زمان به دیگر سایت‌ها انتقال یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز