خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران مطرح کرد؛

فقدان مطالعه و آینده نگری در برنامه‌های توسعه‌ای نتیجه ای جز اتلاف منافع کشور ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۵۶۱

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هر گامی که با هدف توسعه در کشور برداشته می شود، اگر مطالعه لازم برای آن انجام نگیرد، نتیجه ای جز اتلاف منافع کشور را در پی نخواهد داشت، لذا رویکردهای توسعه محور ما باید به مطالعه عمیق و آینده نگری مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی در دبیرخانه معین اقتصادی گناباد و در جمع مسئولان و سرمایه‌گذاران طرح های گردشگری این شهرستان گفت: صنعت گردشگری به لحاظ جذب تعداد سرمایه‌گذاران، میزان اشتغال ایجاد شده و حجم ارزآوری، در شرایط فعلی کشور، دارای مزیت‌ها  و ظرفیت های فراوانی است و به همین واسطه باید از سرمایه گذاری‌هایی که در این عرصه انجام می گیرد، حمایت لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه محوری که در قالب الگوی توسعه مثلت اقتصادی-فرهنگی خراسان رضوی، در این خطه در حال اجراست، عنوان کرد:  پیاده سازی هر مدل توسعه محوری  از جنس آنچه معین های اقتصادی قرار است در مناطق مختلف رقم بزنند را می توان به دو شکل پیش برد؛ یا نمایشی باشد و پُرهیاهو، یا مبتنی بر پایه و اساس درست و با هدف تحقق واقعی توسعه. برنامه های توسعه پایدار روستایی نیز در بازه های بلندمدت به ثمر می نشینند و نمی توان در بازه ای کم، انتظار تحقق آنها را داشت اما مهم آن است که این طرح ها بر مطالعات عمیق و بررسی های دقیق اتکا داشته باشند.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور، خاطر نشان کرد: از آنجا که سیاست های کلی گردشگری و میراث فرهنگی کشور در این شورا جمع بندی می شوند، بنده تلاش خواهم کرد تا مشکلات مربوط به حوزه گردشگری شهرستان گناباد را با توجه به ظرفیت موجود، پیگیری کنم تا مسیر رو به رشدی را در این حوزه در سطح شهرستان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سطح شهرستان گناباد شاهد همدلی جمعی مسئولان در راستای اجرای پروژه ها هستیم حال اگر به این مهم خدشه‌ای وارد شود، تلاش های انجام گرفته به نتیجه نخواهد رسید. در واقع این همدلی جمعی از فرهنگ دیرین اهالی گناباد سرچشمه می گیرد. مردمان این شهرستان آراسته به خصلت های نجابت، صداقت و پشتکار هستند.

وی با بیان اینکه « به طرح توسعه روستایی بسیار امیدوار هستم» خاطر نشان کرد: طرح هایی از این دست در گذشته مورد آزمون قرار گرفته و نتایج مطلوبی را به دنبال داشته اند و بعضا بسیاری از جوانان روستایی از شهر به روستاهای خود بازگشته‌اند.

شافعی یادآور شد: اگر قرار بر توسعه تولیدات محلی در روستاها باشد، باید در مقابل حلقه مهم بعدی یعنی بازار عرضه را نیز برای این تولیدات فراهم و از چالش واسطه‌گری عبور کنیم، گره این مسئله می‌تواند به مدد شرکت‌های دانش بنیان در کشور گشوده شود، طبیعتا باید از ظرفیت نسل جوان گناباد در راستای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد تا خود آنها، این حلقه مهم را برای محصولاتشان فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز