خبرگزاری کار ایران

مطالبه ۴۰۰ میلیاردی تأمین اجتماعی نیشابور از سازمان های مربوط خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۵۲۹

رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان نیشابور گفت: این شعبه بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال از سازمان‌های عمومی و غیر دولتی طلبکار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، کوروش راهدار صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیشترین میزان از این طلب مربوط به شهرداری است و امسال با اجرای طرح بخشودگی در سازمان تأمین اجتماعی به مدت سه ماه از خرداد تا شهریور حدود ۴۰۰ درخواست به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره بر اینکه حدود ۶۰ درصد از درخواست های رسیده برای بخشودگی جرائم شامل کارگاه های تولیدی است، بیان کرد: با گرفتن مجوز از ستاد تسهیل رفع موانع تولید می توانند تا ۱۰۰درصد از بخشودگی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی شعبه نیشابور دارای ۶۳ هزار بیمه شده اصلی و ۱۱ هزار مستمری بگیر است که با افراد تبعی به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسد که از این تعداد حدود ۱۰ درصد مشاغل آزاد، حدود ۵۹ درصد بیمه اجباری، حدود ٣ درصد بیمه اختیاری، ۴ درصد بافندگان، ۷۳ درصد بیمه بیکاری و ۱۴ درصد رانندگان می باشد. 

راهدار با تأکید بر اینکه در یک سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیارد ریال به بیش از یک هزار نفر برای بیمه بیکاری در این شعبه پرداخت شده است، عنوان کرد: طی این مدت تعهدات بلند مدت  این شعبه ۲ هزار میلیارد ریال و تعهدات کوتاه مدت اعم از کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ایام بارداری، نقص عضو و هزینه سفر بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اعلام کرد: حدود یک هزار و حدود ۲۰۰ نفر از زنان خانه دار تحت پوشش شعبه تامین اجتماعی نیشابور هستند که این‌میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

راهدار تصریح کرد: در بخش بیمه زنان خانه دار متقاضیان از سن ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند با پرداخت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد از مبلغ حقوقشان‌ این پوشش را اختیار نمایند و دانشجویان نیز از سال گذشته با ارائه کارت دانشجوئی بدون آنکه از تحت کفالت خارج شوند می توانند از بیمه دانشجویی برخودار شوند.

وی با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۰ دانشجو تحت پوشش تأمین اجتماعی نیشابور و حدود ۱۵۰ نفر در نیشابور زیر پوشش صندوق اعتباری هنر هستند و ۴۰ خدمت تأمین اجتماعی به صورت غیر حضوری از طریق خدمات الکترونیک ارائه می شود و تا پایان سال به ۲۰۰ خدمت می رسد، تصریح کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۱۸ هزار بازرسی از کارگاههای زیر مجموعه تأمین اجتماعی این شهرستان انجام شده که بیشترین تخلفات شامل عدم اعلام تعداد روزهای مشغول به کار توسط کارفرما و عدم درج لیست پرداخت حقوق واقعی بوده است.

وی یادآور شد: در بین ۱۸ صندوق موجود در کشور تأمین اجتماعی بزرگترین صندوق بیمه‌ای کشور است که به حفظ و صیانت از نیروی انسانی در بخش های تولید، خدماتی و بازرگانی و حمایت از اشخاص، سالمندان و از کار افتادگان با پرداخت مستمری، غرامت، هزینه فوت و هزینه های درمانی می پردازد و همه افراد جامعه اگر زیر مجموعه صندوق دیگری نباشند می توانند در تأمین اجتماعی بیمه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز