خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران خبر داد:

توافق در خصوص تشکیل اتاق بازرگانی در منطقه اوراسیا

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۱۱۸

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از توافق در خصوص تشکیل اتاق بازرگانی در منطقه اوراسیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در شصت و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به موضوع توافق در خصوص تشکیل اتاق بازرگانی در منطقه اوراسیا اشاره و اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در راستای ورود رسمی ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام گرفته، چهارشنبه هفته آینده اتاق بازرگانی اوراسیا در شهر بیشکک شکل می گیرد و با توجه به جایگاه ویژه خراسان رضوی در این حوزه، درخواست داریم که مشارکت لازم از سوی بخش های مختلف برای بهره برداری حداکثری از این ظرفیت، انجام بگیرد.

وی افزود: تحقق این اتفاق به رشد مبادلات کالایی منجر می شود و طبیعتا به واسطه این ظرفیت، حضوری پررنگ تر در بازارهای آنها خواهیم داشت.

رئیس اتاق ایران گفت: در خصوص هیاتهای بدوی و تجدید نظر اواخر وزارت آقای ربیعی این بحث مطرح شد که وزارت کار به سازمان تامین اجتماعی تفویض اختیار نکند و نماینده خود را به هیاتها اعزام کند زیرا با تفویض اختیار، تصمیمات عملا از سوی تامین اجتماعی اخذ میشود اما برخی استانها به این موضوع عمل نکرده بودند؛ این مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی است و باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع حسابرسی بنگاههای اقتصادی هم تامین اجتماعی حق این کار را ندارد و فقط میتواند کار بازرسی را انجام دهد و این موضوع نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شد؛ حسابرسی در صورتی میتواند از سوی تامین اجتماعی  اتفاق بیفتد که به طور مثال کارگری 5 سال پیش اخراج شده و حال ادعا کرده که حقوقی از او ضایع شده است و سازمان تامین صرفا برای آن کارگر حق حسابرسی 5 سال را دارد و عدول از این موضوع عدول از مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی است.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: در سفر اخیر به بیشکک پایتخت جمهوری قرقیزستان، دیداری با فعالان اقتصادی ایرانی ساکن آن کشور داشتیم. عمده دغدغه و گرفتاری آن ها در حوزه حمل و نقل و تامین واگن بود. اگر در این موضوع، بخش دولتی درگیر مسائلی است، باید ظرفیتی برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این زمینه فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود، باید خط پروازی مشهد به بیشکک نیز راه اندازی شود و به همین منظور، در فاز اول باید یارانه ها و تمهیداتی مدنظر قرار بگیرد.

رزم حسینی ورود ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ظرفیتی مغتنم دانست که میتواند آبستن اتفاقات خوب اقتصادی باشد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اصلاح فرایندهای صدور مجوز باید در استان انجام و در صورت لزوم حذف شود و معاونت اقتصادی و عمرانی استانداری هم در این زمینه همراهی لازم را داشته باشد؛ سازمان‌ها باید به مقررات بخشنامه داخلی عمل کنند.

محمدرضا مس فروش، رئیس سازمان صمت خراسان رضوی نیز به توضیحی درباره وضعیت بخش معدن استان پرداخت و گفت: هم اکنون بیش از دوهزار پروانه معدن در مرحله اولیه قرار دارد و 1800 معدن متروکه هم در استان وجود دارد و تا زمانیکه این معادن و پرونده ها تعیین تکلیف نگردد، با مشکل مواجهیم.

وی افزود: ما مکلف به استعلام از برخی دستگاهها برای صدور مجوز نیستیم و استعلام را از دستگاههایی که ملزم هستیم انجام میدهیم اما برخی از آنها ما رابه دستگاهی دیگر ارجاع می‌دهند. برای حل این موضوع، مشکل دوبار در شورای گفتگو مطرح شده و عملیاتی نشده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز