خبرگزاری کار ایران

صباغ به ایلنا خبر داد:

برداشت موفق برنج از شالیزارهای دوم‌ و سوم در روستای تاریخی زیبد گناباد

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۹۳

کارآفرین و کشاورز نمونه گناباد از برداشت موفق برنج از شالیزارهای دوم‌ و سوم در روستای تاریخی زیبد این شهرستان خبر داد.

حسن صباغ در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: کاشت برنج در دهستان زیبد گناباد در زمینی به مساحت 3000 متر صورت گرفت و مرحله اول برداشت در مهرماه 1398 از نوع برنج دم سیاه در زمینی به مساحت 1000متر برای اولین بار در گناباد انجام شد.

کارآفرین نمونه گناباد ادامه داد: نوع دوم و سوم برنج، که از نوع هاشمی و گونه با کیفیت هاشمی به نام جمشید است در حال حاضر و شهریور ماه 1398 هرکدام در زمین‌هایی با مساحت 1000متر و توسط 6 کارگر ثابت برداشت شد.

وی اذعان کرد : مزیت کشت برنج در گناباد به دلیل اقلیم جغرافیایی و آب و هوا چین دوم آن است ، که در مهر ماه چین دوم برنج نیز در زیبد برداشت خواهد شد.

وی تصریح کرد : آبهای استفاده در کاشت برنج آبهای سطحی و برون رفت بوده و از آب قنات استفاده نشده و‌ تا این مرحله از کاشت و برداشت خوشبختانه مشکل کم آبی نداشته ایم‌ .

 کار آفرین و کشاورز نمونه گنابادی ضمن در خواست از مسئولان در تغییر نگاه و نگرش خود گفت : جوانان جهت اشتغال پایدار می‌توانند از کاشت تا برداشت این محصول را با افزایش سطح زیر کشت به صورت تخصصی و بدون کوچکترین دغدغه برای کم آبی منطقه و با استفاده از آبهای سطحی انجام دهند ، که امیدواریم کاشت برنج در کنار سایر محصولات توسط سایر کشاورزان نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز