خبرگزاری کار ایران

شاکری خبر داد:

تشکیل بیش از هزار پرونده ساخت مسکن در شهرستان بردسکن

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۹۱

فرماندار بردسکن در دیدار با مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: به حمدالله استقبال مردم در ساخت مسکن مقاوم در شهرستان بسیار چشمگیر است به طوری که از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از هزار پرونده ساخت مسکن در بنیادمسکن ساماندهی و تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شاکری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های مدیریت بنیاد مسکن شهرستان و حمایت‌های همه جانبه مدیرکل بنیادمسکن استان و دیگر مسئولان نسبت به شهرستان بردسکن گفت: از مجموع بیش از هزار و 100 واحد مسکونی که در سطح 40 نقطه روستایی و شهری در سیل فروردین ماه امسال دچار خسارت شد 800 واحد آن نیاز به بازسازی داشت که خوشبختانه در فاز اول 310 واحد عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: جای بسی خرسندی است که در سفر استاندار خراسان رضوی  برای کلنگ احداث واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل استان در روستای سیف آباد بردسکن حضور پیدا کرد، این واحد به عنوان اولین واحد استان در کمتر از 3 ماه تکمیل و تحویل متقاضی شد. 

فرماندار بردسکن پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست ساخت را 65 درصد اعلام کرد و گفت: با مشارکت متقاضیان و حمایت های همه جانبه مسئولان و خیرین و گروه‌های جهادی از سپاه امام رضا (ع) تا قبل از فصل سرما تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد. 

وی این خبر را هم داد که در فاز دوم 210 واحد مسکونی دیگر  به شهرستان بردسکن اختصاص داده شد که امید است این تعداد نیز هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود. 

شاکری با بیان اینکه بردسکن روی کمرببند زلزله قرار گرفته است گفت: 70 درصد واحدهای روستایی شهرستان بردسکن غیر مقاوم است که امید است با توجه به تسهیلات بسیار خوبی که دولت و کمک های بلاعوض دستگاههای حمایتی و حساب 100 امام دارد روستاییان عزیز نسبت به مقاوم سازی مسکن خود اقدام کنند که در صورت حوادث احتمالی از قبیل سیل و زلزله در امان باشند.

وی با اشاره به وجود فرونشست  زمین در جنوب بردسکن به ویژه روستای کلاته نو از مدیرکل بنیاد مسکن خواست با توجه به بازدید کارشناسانی از سازمان زمین شناسی نسبت به این مهم نیز تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی‌عنوان کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه بنیاد مسکن در شهرستان انجام شده است و امید است با تخصیص اعتبارات لازم پروژه های اجرای طرح هادی در  چند روستای شهرستان  تاپایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار بازنگری طرح هادی در 24 روستای این شهرستان شد و از پیگیری های بنیادی نماینده شهرستان در این رابطه و حمایت های همه جانبه مدیرکل بنیادمسکن نیز تقدیر کرد.

وی افزود: سال گذشته هزار و 900 تن قیر یارانه ای به شهرستان بردسکن اختصاص یافت که توانستیم با مشارکت دهیاران و  روستاییان بیش از هزار متر مربع از معابر روستایی را آسفالت کنیم و امروز 50 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان بردسکن از اجرای طرح هادی و آسفالت معابر برخوردار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز