خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده بدون مدرسه نخواهد بود/ کمبود اعتبار برای تجهیز مدارس خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۶۸۴

رئیس سازمان نوسازی مدارس استان خوزستان با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های ناشی از سیل در شهرستان‌های شوش، اهواز و شادگان بوده است، تاکید کرد: برای اول مهر هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده بدون مدرسه نخواهد ماند.

علی قربانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت مدارس استان خوزستان در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار داشت: 113 مدرسه در استان خوزستان در زمان وقوع سیل دچار آسیب  شدند. از این تعداد 78 مدرسه نیاز به تعمیر اساسی داشتند که تمامی تجهیزات از جمله میز و نیمکت و تجهیزات سرمایشی آنها آماده سازی شده و به زودی به این مدارس منتقل می شوند.

وی افزود: 35 مدرسه نیاز به تخریب و احداث مجدد دارند که حدود 20 مدرسه تا اواخر مهرماه آماده و تحویل می‌شوند و ساخت  10 مدرسه دیگر نیز تا اول آذر ماه به پایان می‌رسد.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان درباره مدارسی که هنوز ساخت و ساز آنها به پایان نرسیده است، گفت: با آموزش و پرورش هماهنگی‌هایی صورت گرفته و بنا شد که دانش‌آموزان این مدارس از شیفت مخالف مدرسه‌های مجاور استفاده کنند یا برای یک ماه از فضاهای استیجاری استفاده شود.

قربانی ادامه داد: بیشتر مدارس آسیب دیده از سیل امسال در خوزستان در مناطق روستایی هستند. خوشبختانه با تلاش مردم، استانداری، فرمانداری‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی آب وارد شهرهای استان خوزستان نشد و بیشتر مدارس حاشیه شهر دچار خسارت شد که بیشتر مدارس دو تا شش‌کلاسه بودند.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: برآورد خسارت‌های وارد شده به مدارس ناشی از سیل، حدود 80 میلیارد تومان بود که در زمان احداث 40 میلیارد تومان توسط خیرین تامین شد. همچنین 40 میلیارد تومان دیگر توسط این افراد برای ساخت 160 کلاس دیگر در مناطق سیل‌زده تامین شد.
 
وی گفت: بیشترین آسیب‌های ناشی از سیل در شهرستان‌های شوش، اهواز و شادگان بوده و برای اول مهر هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده بدون مدرسه نخواهد ماند.

قربانی به کمبود اعتبار در زمینه تهیه تجهیزات مدارس استان خوزستان نیز اشاره کرد و افزود: برای تهیه تجهیزات مدارس خوزستان با کمبود مواجه هستیم و با اعتبار موجود تنها توانسته ایم 2000 کولر با هزینه 25 میلیارد تومان تهیه کنیم که البته این تعداد کولر پاسخگوی نیاز مدارس ما در بخش تجهیزات سرمایشی در سطح استان نیست.

وی گفت: از سوی اداره کل نوسازی 254 مدرسه با 860 کلاس درس در سطح استان خوزستان برای اول مهر تحویل خواهد شد و مدارس سیل زده با تعداد 450 کلاس که جمع بندی آنها هزار و ۳۰۰ کلاس درس می‌شود باید توسط این اداره به تجهیزات سرمایشی مجهز می شد که با توجه به اعتبارات موجود توانسته ام 700 کولر به 40 منطقه آموزشی ارسال کنیم که قطعا با کمبود مواجه هستند.

قربانی افزود: اگر از سوی مسئولان اعتبارات بیشتری جهت تهیه تجهیز مدارس در اختیار ما قرار گیرد به اقتضای افزایش اعتبارات می توانیم در این زمینه کمک های بیشتری در بحث کمبود تجهیزات انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز