خبرگزاری کار ایران

در پی دریافت وجه اضافی از مشترکان؛

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی عزل شد/ فانی: فکر نمی‌کردم موضوع رسانه‌ای شود/ رئیس تعزیرات: مبلغ تخلف بالاست

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۱۴

از سوی سازمان تعزیرات کشوری شرکت گاز خراسان‌ رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم و حکم برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سخنگوی سازمان تعزیرات کشور در این خصوص گفت: این برکناری به علت شکایت شهروندان علیه شرکت گاز این استان درباره دریافت وجه اضافه از قبض‌های مربوط به بهای خدمات این مجموعه بوده است.

وی گفت: در گزارش بررسی و مشخص شد که در مواردی که کنتورخوانی انجام نشده، مبنای محاسبه متوسط‌گیری ترکیبی در نظر گرفته شده است که این کار موجب دریافت اضافه‌ وجه شده و نهایتا طبق قانون تعزیرات با توجه به میزان اخذ شده در 4 دوره قبض مطروحه، شرکت گاز خراسان‌رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم شد و حکم به برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد که این حکم در مرحله اجرای احکام است.

فانی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در این خصوص گفت: بنده در این‌باره هیچ حرفی ندارم و خودم هم فکر نمی‌کردم موضوع رسانه‌ای شود.

حسن خیراندیش، سخنگوی شرکت گاز خراسان‌رضوی نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد: موضوع از سوی شرکت گاز در حال بررسی است و پس از آن، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مشهد نیز با تأیید این خبر به بیان ابعاد مختلف تخلفات صورت‌ گرفته پرداخت و گفت: چندی پیش مواردی درباره بحث تغییر اقلیم مطرح شده بود و شرکت گاز در این‌باره اقداماتی را روی قیمت گاز انجام داده بود که این اقدامات به افزایش قیمت در قبض مشترکان گاز منجر شد.

سیداحمدرضا اسلامی افزود: با توجه به اینکه شرکت گاز مستندات لازم را در این‌باره نداشته است و مجوز قانونی نیز اخذ نشده بود، پس از یک تا دو دوره که این افزایش قیمت روی قبض‌های گاز اعمال شده بود، قیمت‌ها اصلاح شد و به حالت قبل خود بازگشت و در بحث جنبه خصوصی این تخلف، مدارکی ارائه شد که نشان‌دهنده عودت مبالغ به مشترکان بوده است، اما تعزیرات حکومتی در بحث جنبه عمومی این تخلف ورود پیدا کرد.

وی افزود: همچنین در موضوع تخلفات شرکت گاز، موضوع دیگری هم مبنی بر افزایش قیمت قبض گاز مشترکان با توجه به تغییر فصل وجود داشته که چند مشترک در این رابطه اعلام شکایت کرده بودند و موضوع از طریق تعزیرات حکومتی پیگیری شده است.

اسلامی ادامه داد: در موضوع تغییر فصل به دلیل اینکه قیمت گاز در فصل‌های سرد با گرم تفاوت دارد و با توجه به اینکه در کنتورخوانی چند روزی تأخیر می‌افتاد، قیمت قبض برای مشترکان بالاتر محسوب می‌شد.

وی ادامه داد:این افزایش روی قبض گاز مشترکان آن‌چنانی نبوده، اما اگر بخواهیم کل مشترکان را حساب کنیم، مبلغ زیاد بوده است. با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، تعزیرات حکومتی حکم به عودت مبلغ دریافت‌شده از مشترکانی که شکایت کرده بودند، داده است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث تخلفات دولتی، در کنار موضوعات ریالی، موارد دیگر هم مطرح است، بیان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، رأی این پرونده صادر شد که علاوه بر برگشت وجوهی که از مشترکان اضافه گرفته شده بود، مدیرعامل شرکت گاز استان نیز به مدت 6 ماه از سمت خود برکنار شده است.

رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی مشهد با اشاره به اینکه حکم صادرشده برای مدیرعامل شرکت گاز استان به معنای انفصال از خدمات دولتی نیست، بلکه فقط برکناری شش‌ماهه از سمتش است، تأکید کرد: این حکم در ابتدای سال به شرکت گاز خراسان‌رضوی ارسال شده بود، اما به دلیل استنکاف از اجرای حکم از سوی این شرکت، ما پرونده را پس از طی کردن مراحل قانونی به اجرای احکام ارسال کردیم و این پرونده اکنون در مرحله اجرای حکم است و از طریق مبادی ذی‌صلاح پیگیری خواهد شد.

وی تأکید کرد: به هر حال حکم صادرشده در مرحله اجراست و شرکت گاز باید برای مدیرعاملی شرکت گاز در خراسان‌رضوی فرد دیگری را به‌عنوان سرپرست یا مدیر انتخاب کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز