خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی داورزن خبرداد:

کشف ابزار‌های سنگی هفت هزار ساله در داورزن

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۳۸۳

رئیس اداره میراث فرهنگی داورزن از کشف ابزار‌های سنگی هفت هزار ساله در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد عبدالله زاده ثانی گفت: این ابزارها که در تپه ای در این شهرستان شناسایی شده مربوط به دوره نوسنگی است و این تپه نیز کارگاه ابزارسازی بوده است.

عبدالله زاده ثانی افزود: مطالعه بیشتر روی این ابزارهای سنگی با کمک ابزار شناسان و باستان شناسان متخصص در پژوهشگاه باستان شناسی کشور انجام می‌شود.

وی گفت: با شناسایی این ابزارهای سنگی، پیشینه حضور انسان در شهرستان داورزن از شش هزار به حدود هفت هزار سال افزایش می‌یابد.

عبدالله زاده ثانی گفت: تاکنون بیش از 45 محوطه و تپه مربوط به پیش از تاریخ در منطقه غرب خراسان رضوی شناسایی شده که بیشترین فراوانی ابزارهای سنگی در تپه سنگی شهرستان داورزن است.

شهرستان داورزن با 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد در کنار تردد سالانه 25میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع)، شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق سردسیری و آبشارهای منطقه بفره و کویر از جمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز