خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت؛

ابلاغ شماره ثبت 5 اثر تاریخی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۲۲۲

شماره ثبت پنج اثر تاریخی استان قزوین در فهرست میراث ملی طی نامه‌های جداگانه از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار قزوین ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: پنج اثر تاریخی استان قزوین شامل محوطه تاریخی ایکین تپه ، محوطه های پیش از تاریخ بیوک تپه ، خانه تاریخی شیخ الاسلام، خانه تاریخی حکیم افضل و خانه تاریخی اردکانی پس از بررسی در شورای ثبت آثارغیر منقول و تائید اعضای شورا در تیر ماه سال جاری در فهرست میراث ملی ثبت و شماره ثبت آنها طی نامه‎های جداگانه از سوی دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به استاندار قزوین ابلاغ شد.

خزائلی با اعلام شماره ثبت آثار مذکور اظهار داشت : محوطه تاریخی ایکین تپه شهرستان بوئین زهرا با شماره ۳۲۵۳۵ ، محوطه های پیش از تاریخ بیوک تپه شهرستان تاکستان با شماره ۳۲۵۳۹ ، خانه تاریخی شیخ الاسلام واقع در خیابان سپه با شماره ۳۲۵۴۱ ،خانه تاریخی اردکانی در خیابان عبیدزاکان با شماره ۳۲۵۴۳ و خانه تاریخی حکیم افضل در خیابان سپه با شماره ۳۲۵۳۲ در تاریخ ۵/۴/۹۸در فهرست میراث ملی به ثبت رسیدند .

در بخشی از نامه مونسان آمده است: آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد. مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

شهروندان می توانند در صورت شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به معرفی آنها اقدام کرده تا در صورت واجد شرایط بودن آثار، مراحل مستند نگاری و آماده سازی برای ثبت آنها انجام شود.

استان قزوین دارای 1414 اثر در فهرست آثار ملی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز