خبرگزاری کار ایران

نیرمند مطرح کرد:

کاهش نرخ بیکاری استان اصفهان با رونق کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۳۸

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: رونق کشاورزی و توقیقات حاصل شده در این بخش منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن نیرومند با اشاره به آثار مثبت حضور مدیران اقتصادی در شهرک‌های صنعتی به ریاست استاندار اظهار داشت: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به دبیری اتاق بازرگانی استان، شش بسته با عناوین بسته کشاورزی، بسته کار، بسته بیمه‌ای و بسته مالیاتی موضوعات اساسی مورد بحث قرار گرفته است.

 وی افزود: رونق کشاورزی و توقیقات حاصل شده در این بخش منجر به کاهش نرخ بیکاری در استان شده است.

 نیرومند در ادامه ضمن تشریح بسته کار در جهت رونق تولید، به جایگزین کردن شوراهای سازش با طرح داوری بین کارگر و کارفرما در حل اختلافات جامعه کار اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: کارگران ساختمانی تا پایان شهریور ماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در سامانه خدمات رفاهی اقدام کنند.

محسن نیرومند با اعلام این خبر  گفت: کارگران ساختمانی که دارای وضعیت بیمه‌ای فعال هستند اگر تا پایان شهریور در سامانه خدمات رفاهی ثبت‌نام نکنند، نسبت به مختومه شدن وضعیت بیمه‎‌ای آنها اقدام می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت‌نام کارگران بیمه شده و بیمه نشده برای جلوگیری از اختلال در بیمه پردازی آن‌ها در این سامانه الزامی است.

نیرومند تصریح کرد: این افراد برای بهره‌مندی در یکی از مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان، باید اشتغال عملی داشته باشند و ارائه کارت معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و ثبت نام در سامانه خدمات رفاهی اجباری است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز