خبرگزاری کار ایران

کافی مطرح کرد؛

غیرمرتبط بودن ۷۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ غرب خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۰۹۸

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از غیرمرتبط بودن ۷۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ غرب خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، عباس کافی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تماس‌هایی که با اورژانس ۱۱۵ غرب خراسان رضوی برقرار می شود، غیرمرتبط بوده و لذا منجر به ماموریت نمی شوند، گفت: میانگین تماس‌های  ماهیانه با مرکز اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، ۱۱ هزار و ۱۹۰ مورد است که حدود ۳۰ درصد آن، منجر به ماموریت می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر تماسهای برقرار شده با مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، در قالب مشاوره، امور غیرمرتبط و یا مزاحمت تلفنی است، ادامه داد: ۲۱ درصد از حجم ماموریتهای اورژانس غرب خراسان رضوی نیز مربوط به حوادث ترافیکی بوده و بطور میانگین روزانه ۱۹ ماموریت مرتبط با تصادفات درون و برون شهری انجام می شود.

دکتر کافی اظهار داشت: مطابق  آئین نامه ساماندهی پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی ، زمان استاندارد رسیدن بر بالین بیمار در داخل شهر ۸ دقیقه و در جاده‌ ها کمتر از ۱۵ دقیقه است که هم اینک این زمان برای رسیدن بر بالین بیمار در مناطق شهری غرب خراسان رضوی ۵ دقیقه و در جاده‌ های منطقه، کمتر از ۹ دقیقه است.

 ۲۶ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۳۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتور آمبولانس و یک بالگرد به حادثه دیدگان و بیماران در غرب خراسان رضوی، خدمات اورژانسی و درمانی ارائه می‌ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز