خبرگزاری کار ایران

سخنرانی نویسنده کتاب "حقیقت عاشورا" در نشست هفدهم شب یزد

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۸۱۴

اسفندیاری، نویسنده کتاب حقیقت عاشورا در هفدهمین نشست شب یزد سخنرانی می کند.

به گزارش ایلنا، هفدهمین نشست شب یزد که هرماه با توجه به مسائل مختلف برگزار می شود به موضوع مکتب عاشورا خواهد پرداخت. در نشست هفدهم، محمد اسنفدیاری، نویسنده مکتب عاشورا با موضوع "عزت، کلیدواژه حماسه حسینی" سخنرانی خواهد کرد.

این نشست آخرین چهارشنبه ماه شهریور در خانه فرهنگ صدوقی  برگزار خواهد شد. 

محمّد اسفندیاری (زاده ۱۳۳۸، تهران) اسلام‌پژوه، تاریخ‌نگار، کتابشناس و سرپرست دانشنامهٔ امامت (موسوعة الامامة فی نصوص اهل السنة) است. وی در تهران و قم به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و از استادانی چون آیات یحیی نوری، جوادی آملی، استادی، گرامی قمی، وجدانی فخر و استاد حکیمی بهره برد. او عضو شورای عالی چندین نشریّه و نهاد و مشاور علمی برخی مؤسسه‌های علمی است. بعضی از کتابها و مقالاتش به عنوان آثار برگزیدهٔ کشوری، از جمله کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، انتخاب شده‌است.

وی در سال ۱۳۷۶ به عنوان مؤلف و ویراستار نمونه، در سال ۱۳۸۳ به عنوان کتابشناس نمونه، در سال ۱۳۸۴ به عنوان حامی نسخه‌های خطّی، و در سال ۱۳۸۶ به عنوان پیشکسوت حوزهٔ نقد برگزیده شده‌است.

بعضی از آثار او عبارتند از: کتاب‌پژوهی، کتابشناسی تاریخی حسین بن علی، کتابشناسی توصیفی علی شریعتی، آسیب‌شناسی دینی (نشر کویر)، همهٔ ما برادریم (انتشارات نگاه معاصر)، عاشوراشناسی (نشر نی)، پیک آفتاب (شرکت سهامی انتشار)، شعلهٔ بی‌قرار، حقیقت و مدارا (انتشارات نگاه معاصر)، و حقیقت عاشورا (نشر نی) می باشد.

او از همکاران کتاب سال عاشورا نیز می باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز