خبرگزاری کار ایران

علوی مطرح کرد:

حدود 30 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب شهری و روستایی استان عمر بالای ۳۰ سال دارند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۱۴۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری و سرپرست آبفای روستایی خراسان رضوی در دیدار نماینده معین شهرستان های طرقبه شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی مشکلات تامین آب 77 شهر و دو هزار و پانصد روستای تحت پوشش را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علوی در نشست با نماینده معین شهرهای طرقبه ، شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت ساکن در مناطق شهری و روستایی استان به جز شهر مشهد اظهار داشت: در بیشتر شرکت های آبفای شهری ، مرکز استان نقش مهمی در کمک به دیگر شهرها دارد ولی این موضوع در خراسان رضوی به دلیل تفکیک آبفای مشهد از آبفای استان جایگاهی ندارد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری افزود: وجود حدود 30 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب شهری و روستایی عمدتا با عمر بالای ۳۰ سال و عدم تناسب مخازن ذخیره موجود با جمعیت روستاهای استان در کنار رشد جمعیت روستاهای محدوده برخی از شهرها از جمله طرقبه و شاندیز به میزان 28 درصد، تامین آب شرب مشترکان را با مشکل مواجه ساخته است.   

وی 20 درصد کسری مخازن آب در کشور معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب را متعلق به استان خراسان رضوی اعلام و تاکید کرد در این شرایط فشار مضاعف به منابع آب زیرزمینی کاری خطاست.

نماینده معین شهرستان های طرقبه ، شاندیز و چناران هم یکی از عوامل تخلیه روستاها و مهاجرت روستائیان به مناطق شهری را عدم رسیدگی به روستاها عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: با برنامه ریزی دقیق و مدیریت شده می توان از امکانات موجود به شکل بهینه استفاده کرد. 

حجت الاسلام حسن نوروزی که پیش از این نشست اقدام به بازدید از روستاهای شهرستان چناران و طرقبه شاندیز کرده بود، تاکید کرد: جلوگیری از خروج روان آب ها از مرز و هدایت و مهار سیلاب ها بخشی از مشکلات تامین آب روستاها را حل خواهد کرد. 

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی در پاسخ به این موضوع خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح آب های سطحی موافق هستیم اما نباید به منابع زیر زمینی تعدی شود. 

علوی همچنین خواستار تخصیص بخشی از اعتبارات در اختیار نمایندگان استان برای اجرای طرح های تامین آب روستاهای مورد اشاره دکتر نوروزی واجرای شبکه فاضلاب در شهر طرقبه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز