خبرگزاری کار ایران

راه اندازی پویش «هر دفتر یک داستان» برای کمک به کودکان کار آق تپه کرج

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۶۳۰

مسئول جمع آوری کمک های مردمی مرکز آموزش کودکان کار «خانه مهر»، گفت: پویش هر دفتر یک داستان در راستای کمک به ۱۲۰ کودک کار، بدسرپرست و بی سرپرست منطقه آق تپه کرج، راه اندازی شده است.

به گزارش ایلنا، حسن قنبری با اشاره به پویش هر دفتر یک داستان در راستای کمک به ۱۲۰ کودک کار، بدسرپرست و بی سرپرست منطقه آق تپه کرج، گفت: این طرح با هدف پاسخگویی به نیاز آغاز سال تحصیلی این کودکان از جمله کیف، کفش و لوازم تحریری توسط اقشار مردمی کلید خورده است.

قنبری که مسئولیت جمع آوری کمک های مردمی را به عهده دارد در این رابطه، گفت: مرکز آموزشی خانه مهر زیر نظر انجمن حامیان کودکان کار و خیابان در آق تپه مهرشهر به امر تعلیم و تربیت کودکان کار مشغول است که سالها در این زمینه فعالیت می کند.

وی افزود: امسال نیز در آستانه سال تحصیلی جدید تصمیم به جمع آوری کمک های مردمی برای کودکان کار در قالب «پویش هر دفتر یک داستان» گرفتیم؛ داستان ما با دیدن لبخند وچهره های معصوم کودکان کار و خیابان ، کلاسی کوچک، چشمانی مشتاق و منتظر و وجدانهایی بیدار آغاز شد.

این مسئول تشریح کرد: در مرکز مهر کودکان کار و خیابان، علاوه بر تحصیل در پایه ابتدایی اول تا ششم در کلاسهای دیگری نظیر کتابخوانی، داستان نویسی، نقاشی و زبان انگلیسی نیز شرکت کرده و آموزشهای لازم را می بینند. کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل نیز در این مرکز به تحصیل می پردازند.

قنبری با اشاره به اقدامات پویش مهر اظهار کرد: از ابتدای محرم امسال اقدام برای این پویش شروع شد و در این راه خیران و مردم زیادی مشارکت کردند که استقبال از این اقدام دراین مدت کوتاه بسیار بود.

وی ادامه داد: حدود ۱۶میلیون تومان برای خرید لوازم التحریر، کیف و کفش و لباس فرم مدرسه  برای ۱۲۰ کودک کار این مرکز جمع شده واین کمک ها همچنان ادامه دارد.

مسئول جمع آوری کمک های مردمی مرکز آموزش کودکان کار«خانه مهر»، با تاکید بر ضرورت فعالیت رسانه ها برای فرهنگسازی گام برداشتن در امور خیرگفت: امور خیریه با مشارکت فعالانه  وحضور مردم زنده و پویا است.

وی گفت: باید با هدف برقرای عدالت در جامعه و کمک به کودکان کار اصحاب رسانه دراین امر یاری گر خیران و علاقمندان به امور خیریه باشند. ما از کمک مردم و نظرات آن‌ها برای بهبود خدمات رسانی استقبال می‌کنیم و در این میان رسانه ها هم باید فعال‌تر باشند.

قنبری تصریح کرد: کودکان کار، قربانی شرایطی هستند که منجر به گسترش این پدیده شده است از جمله خانواده بی‌سامان یا معتاد و نبود نظام فراگیر تأمین اجتماعی که باعث شده تا آنها کودکی را تجربه نکند.

وی اظهار داشت: تا زمانی عواملی که باعث ‌شوند کودکان، مدرسه و خانه را بر کار ترجیح دهند که بخش عمده آن به دلیل فقر است، این مشکل حل نمی‌شود و به شکل‌های مختلف کودکان کار و خیابانی خواهیم داشت.

به گفته وی باید کاری کرد تا کودکان کار در کنار حضورشان برای فعالیت در خیابان، به حقوقشان همچون امنیت، بهداشت، بیمه و آموزش نیز دسترسی داشته باشند، چراکه حذف کودک کار و خیابان در اوضاع اقتصادی کنونی امکانپذیر نخواهد بود.

مسئول جمع آوری کمک های مردمی مرکز آموزش کودکان کار«خانه مهر» ادامه داد: برای اهدای این هدایا به کودکان کار پنج شنبه ۲۸ شهریور ۹۸ در خانه مهر مراسمی با حضور خیران، جمعی از بازیگران و اصحاب رسانه و دیگر علاقه مندی به امور خیریه در این مکان از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز