خبرگزاری کار ایران

اجرا طرح بازآفرینی شهری در ورامین کلید خورد؛

فردا شنبه؛ آخرین مهلت ارسال طرح های بازآفرینی به فرمانداری

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۳۰۷

حسین کاغذلو در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: اجرای طرح بازآفرینی شهری از سوی دولت، فرصت مناسبی برای نوسازی بافت های فرسوده است و می تواند مسیر را برای رفع مشکلات و ارائه خدمات بهتر به ساکنان این مناطق هموار کند.

به گزارش ایلنا، فرماندار ورامین ضمن مهم دانستن این طرح جهت پیشبرد منطقه اذعان داشت: دولت تلاش دارد تا با اجرای طرح بازآفرینی شهری، از حقوق افراد ساکن در این مناطق حفاظت کرده و از بروز تلفات در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی پیشگیری کند.

وی گفت: دستگاه‌هایی نظیر شهرداری‌های ورامین و جوادآباد، بهزیستی، آموزش و پرورش ورامین و جوادآباد، شرکت توزیع برق، گاز، شبکه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و سایر دستگاه هایی که در بافت های فرسوده طرح های قابل اجرا دارد موظفند تا فردا - شنبه 23شهریور ماه- ، طرح های خود را به شهرداری به منظور مکاتبه با ستاد بازآفرینی شهری استان تهران برای برخورداری از اعتبارات این حوزه، ارسال کنند.

کاغذلو گفت: بافت فرسوده علاوه بر این که سیمای شهر را از توسعه و عمران دور می‌کند، در مواقع بروز بحران و حوادثی نظیر زلزله، خسارت های مادی فراوان و تلفات انسانی زیادیرا بر جای می‌گذارد.

وی افزود: در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه، وظایف شهرداری ها و دولت در نوسازی بافت فرسوده مشخص شده و شهرداری ها و شوراهای اسلامی می باید با هدف ترغیب مردم به نوسازی بافت های فرسوده، مشوق هایی از جمله تخفیف در صدور پروانه و ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت را در نظر گیرند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز