خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترامور روستایی قزوین خبر داد:

تصویب آئین نامه استخدامی دهیاران در جلسه هیات دولت

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۲۲۲

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از تصویب آئین نامه استخدامی دهیاران در جلسه هیات دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی ضمن اعلام این خبر افزود: با پیگیری های فراوان صورت گرفته توسط ادارات کل امور روستایی استانداری های کشور در جلسه اخیر هیات دولت، آیین نامه استخدامی دهیاران با هدف ارتقاء امنیت شغلی و تأمین اجتماعی آنها تصویب شد.

وی‌افزود: هدف از اصلاح مقررات دهیاری‌ها، ایجاد امنیت شغلی دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها و تأمین اجتماعی آنها و رونق بخشیدن به کار و تلاش در روستاها، بوده است و به موجب اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور، بکارگیری افراد در دهیاری ها بر اساس قرارداد مشاغل کارگری در چارچوب قانون کار انجام خواهد شد و در صورت استخدام دهیاران در دستگاه های اجرایی، سوابق خدمت مرتبط آنها قابل قبول محاسبه می شود.

همچنین بر اساس اصلاح آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها و نحوه انتخاب دهیار، در حوزه های انتخابیه کمتر از یک هزار نفر جمعیت، فعالیت دهیار، پاره وقت می باشد و در صورت نیاز به کار تمام وقت، با توافق شورای بخش، آیین نامه مالی دهیاری ها در خصوص ارایه راه های تأمین حقوق وی و تأیید استانداری ذی ربط مبنی بر ضرورت فعالیت تمام وقت دهیاری، امکان پذیر خواهد بود.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در پایان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۷ هزار دهیاری در سطح کشور فعال هستند که از این تعداد ۶۳۰ دهیاری در روستاهای استان قزوین استقرار یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز