خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در یزد:

مشکل آب حوزه های مختلف یزد را رفع می‌کنم/حفر چاه‌های اضطراری برای پرورش تیلاپیا

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۱۶۳

وزیر نیرو در سفر به استان یزد با اشاره به بی‌آبی و کم‌آبی یزدی ها گفت: مشکل آب حوزه های مختلف یزد را رفع می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردکانیان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد با تاکید بر لزوم توجه به بحث فعالیت‌ و تعامل بین بخشی اظهار داشت: این مهم می تواند اهدافی که در حوزه توسعه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته‌ایم محقق کند.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان یزد و نرخ بیکاری 12 و هشت دهم درصدی در این استان ادامه داد: باید هدفگذاری کنیم تا در فرصت باقی مانده نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم و اگر نرخ بیکاری در پایان دو سال یک رقمی نشد، از همین الان اعلام می‌کنم که در ایفای مسئولیتی که به عهده‌ام گذاشته شده موفق نبوده‌ام.

وی با تاکید بر لزوم اختصاصی منابع و ظرفیت‌ها برای افزایش تاب‌آوری استان در قبال حوادث و مانایی و پایداری استان تصریح کرد: عامل اصلی که بتواند این مانایی را در استان ایجاد کند، اشتغال است لذا مدیران برای ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود برنامه ریزی اجرایی داشته باشند.

وزیر نیرو با تاکید بر پرهیز از تمرکز روی پروژه‌هایی که مشکل بیکاری را حل نمی‌کند اظهار داشت: با توجه به هزینه‌هایی که ایجاد اشتغال در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات دارد از سویی وضعیت منابع مالی هم خیلی خوب نیست باید پروژه های اشتغالزا را تکمیل و بهره برداری کرد.

اردکانیان ادامه داد: با این وجود باید به سایر عرصه‌ها هم توجه داشته باشیم چرا که قطعا در استان یزد فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری وجود دارد.

وزیر نیرو عنوان کرد: الان گروهی از مدیران دولتی را نیاز داریم که در استان یزد بلد باشند نقدینگی موجود در جامعه را به کار بگیرند و با ظرافت خاصی از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد مشکل آب دارد در حالیکه مصرف مردم در استان کولر آبی است لذا وظیفه ماست که انرژی لازم را تامین و سرمایه مورد نیاز را ایجاد کنیم که کولرهای آبی را به سمت گازی ببریم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: استان یزد 400 هزار کولر آبی دارد که 250 درصد آن در مرکز استان قرار گرفته و میزان مصرف این کولرها 18 درصد مصرف شرب و بهداشت یزد است در حالیکه می توان بخشی از این هزینه مصرف را برای سرمایه گذاری استفاده کرد.

وزی نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع پررش ماهی تیلاپیا در یزد و ظرفیت پرورش آن در این استان افزود: برای پرورش تیلاپیا هم با حفر چاه‌های اضطراری موافقت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز