خبرگزاری کار ایران

بختیاری خبر داد:

کمیته امداد امام خمینی(ره) معین اقتصادی بردسکن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۷۴

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان بردسکن قول مساعد داد که با بررسی بیشتر این کمیته معین اقتصادی بردسکن شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مرتضی بختیاری در نشست با امام جمعه و فرماندار این شهرستان، بردسکن را شهری با سابقه قدیمی و نیروهای ارزشی که در دوران دفاع مقدس در صحنه‌های جنگ حضور فعال داشتند دانست و گفت: بردسکن را می‌شناسم و این شهرستان با توجه به محورهایی که دارد، رو به توسعه و گسترش است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  کشور همچنین قول مساعد داد که با بررسی بیشتر کمیته امداد امام خمینی(ره) معین اقتصادی بردسکن شود.

وی در بازدید از واحدهای در دست ساخت روستای سیف آباد از توابع بخش مرکزی بردسکن نیز گفت:جای بسیار خوشحالی است که اولین واحد تخریبی ناشی از سیل در خراسان رضوی در روستای سیف آباد شهرستان بردسکن کمتر از دوماه تکمیل و تحویل مددجوی کمیته امداد شد.

سید مرتضی بختیاری عنوان کرد: در خراسان رضوی به 466 واحد از مددجویان کمیته امداد خسارت وارد شد که براساس برنامه ریزی های انجام شده تمامی این واحدها تاپایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: در شهرستان بردسکن هزار واحد از خانواده های مددجویان کمیته امداد دچار خسارت شد که 750 واحد نیاز به تعمیرات و 250 واحد آن نیاز به بازسازی داشت که تمامی واحدهای خسارت دیده که نیاز به تعمیرات داشته است تاپایان شهریورماه انجام می شود و 250 واحد باقی مانده نیز که نیاز به بازسازی داشته است تاپایان امسال تحویل سیل زدگان خواهد شد. 

بختیاری به اعتبارات اشتغال زایی کمیته امداد کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال از محل  تسهیلات تبصره 16 قانون بودجه مستند برماده 83 برنامه پنجساله ششم توسعه 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد 170 هزار فرصت شغلی در سطح کشور به کمیته امداد تخصیص یافته است که سهم خراسان رضوی از این تسهیلات 400 میلیارد تومان است که تعهد اشتغال برای کمیته امداد استان 15 هزار فرصت شغلی است.

وی عنوان کرد: کمیته امدادامام خمینی به تمامی تعهدات خود در بحث کمک به واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل  عمل کرده است و هرخانواده هایی که بر اثر سیل جهیزیه فرزندش زیر آوار قرار گرفت کمیته امداد این آمادگی را دارد که جهیزیه آن را تامین کند.

وی جوان گرایی را از برنامه های محوری کمیته امداد امام خمینی با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت:در اولین انتصاب یکی از جوانان ارزشی و مخلص در حوزه مشاور امور جوانان کمیته امداد بکارگیری شد و در آینده نزدیک نیز در دیگر حوزه ها بحث جوان گرایی را اجرایی خواهم کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور  با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس گفت: 385 هزار نفر دانش آموز و بیش از 80 هزار نفر نیز از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در کشور هستند که با کمک های خیرین و حامیان در طول سال این تعداد از دانش آموزان و دانشجویان مورد حمایت قرار می گیرند.

وی از برگزاری مرحله اول جشن عاطفه ها در کشور خبرداد و گفت: مرحله دوم جشن عاطفه ها در دهم مهرماه در مدارس کل کشور نیز برگزار می شود که پس از جمع بندی نتیجه کمک های جمع آوری شده را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی از کمک بسیار خوب مردم نوع دوست کشور در تمامی حوزه ها نسبت به کمیته امداد نیز تشکر کرد.

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن نیز در گزارشی از اقدامات انجام شده در سیل اخیر و نیز محرومیت منطقه به‌ویژه منطقه انابد، گفت: با توجه به حضور کمیته امداد در روستاها و آشنا بودن با مشکلات مردم، تقاضا داریم کمیته امداد معین اقتصادی یکی از مناطق این شهرستان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز