خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک صنعت و معدن ایران:

قوچان ظرفیت تبدیل به قطب لبنیات کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۸۴

مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور از جایگاه ویژه استان خراسان رضوی بخصوص قوچان در زمینه های دامپروری، تولیدات لبنی، گوشت و گیاهان دارویی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، حسین مهری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان قوچان که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب که استاندار خراسان رضوی با تمام توان در جنگ ناعادلانه با کشور های قدرتمند اقتصادی وارد مبارزه شده است، اظهار داشت:اگر در این جنگ اقتصادی تلاش نکنیم شکست خواهیم خورد و در سال رونق تولید باید همگان کمک کنیم و می بایست در این جنگ نابرابر  در خدمت کار آفرینان باشیم و از این اقدام آنها حمایت نماییم و همچنین از شعار و سیاست زدگی پرهیز کنیم تا بصورت عملیاتی این طرح های ارائه شده جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی را پیاده سازیم. 

وی با اشاره به ای نکته که به قابلیت های قوچان کمتر توجه شده و باید آنرا بصورت جدی دنبال کرد، تاکید کرد: استان خراسان رضوی  بویژه قوچان در زمینه های دامپروری، تولیدات لبنی، گوشت و گیاهان دارویی جایگاه ویژه ای را در کشور دارد اما متاسفانه تنها خام فروشی در این قسمت ها صورت می‌گیرد. 

حسین مهری یکی از راه های افزایش ظرفیت اقتصادی را آموزش دانست و گفت: باید در این حوزه صنعت گران نیز ورود پیدا کنند و خود آموزش های لازم را به کشاورزان، دامداران و باغداران و.. دهند چرا که بوسیله آموزش ما به سمت اشتعال پایدار سوق داده خواهیم شد. 

وی پیرامون توجه و تمرکز جدی به قابلیت های شهرستان، سه نکته را برشمرد و تصریح کرد: اولین و مهم ترین نکته در این زمینه، بحث اهلیت و صلاحیت متقاضیان امر اقتصاد و تولید می باشد که بحثی حیاتی و مهم است . 

وی ادامه داد:اهلیت و صلاحیت یکی از بحث های اساسی است که باید به آن بپردازیم و می بایست میزان دانش و توان اجرایی کردن طرح متقاضی ارزیابی شود و بعد این امر خطیر را به او واگذار کرد. 

معین اقتصادی شهرستان قوچان با بیان این مطلب که قوچان قابلیت تبدیل شدن به قطب لبنیات کشور را دارد، تاکید کرد:نکته دوم برای رسیدن به چنین جایگاهی این است که طرح های راهبردی، خلاقیت،. ابتکار و جوشش وجود داشته باشد، باید طرح ها را راهبری کرد و جوشش و ابتکار و خلاقیت باید داشته باشد و توان مالی بالایی داشته باشد. 

وی سومین نکته را بعد از اهمیت و صلاحیت منطقه اجرای طرح اف اس ، دانست و اظهار داشت: ما برای تسهیل گری و بستر سازی آمده ایم و بحث مالی به عنوان آخرین مورد مطرح است. 

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، به دو موضوع اشاره کرد و گفت: اولویت اول در این شرایط سخت اقتصادی که در کلان کشور هم وجود دارد و همه واحد های صنعتی برند کشور تیز در این شرایط دچار چالش شدند، حفظ وضع موجود است. 

هادی شوشتری در این باره مطرح کرد :مشکل بخش قابل توجهی از شهرک های صنعتی در سراسر کشور تامین سرمایه  در گردش می باشد که چالش بزرگی را ایجاد نموده است. 

وی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از الویت دوم در مسائل اقتصادی را ارائه طرح های جدید دانست و تصریح کرد:باید فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کرد که خوشبختانه این کارانجام شده و ایده ها نیز  تبدیل به طرح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز