خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مطرح کرد:

32 شهر خراسان رضوی از تنش آبی تابستان 98 با موفقیت گذر کردند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۷۰۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 32 شهر این استان از تنش آبی تابستان 98 با موفقیت گذر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علوی در این خصوص اظهار داشت: این شرکت تمام امکانات خود را برای تامین آب شهروندان در تابستان امسال که در مقایسه با سال های قبل از تعداد روزهای گرمتری برخوردار بود، بکار گرفت. 

به گفته وی شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی با توجه به مسئولیت آبرسانی به حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در 73 شهر استان، از تمام امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی خود برای تامین آب شرب مورد نیاز این جمعیت استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه 98 درصد آب شرب مورد نیاز 73 شهر تحت پوشش آبفای خراسان رضوی از منابع زیر زمینی تامین می‌شود، بارش‌های سال جاری را در بهبود سفره های زیرزمینی موثر ندانست و افزود: به جز قوچان که بخشی از آب شرب شهروندان از سد تبارک تامین می شود مابقی شهرهای همچنان متکی به چاه های زیرزمینی هستند و همین موضوع ضرورت مدیریت مصرف آب توسط مشترکان را دوچندان ساخته است. 

وی از گلبهار، تربت جام ، شاندیز، رضوی، نیشابور و قوچان به عنوان شهرهایی با وضعیت قرمز نام برد که میزان مصرف آب شرب در آن ها بیشتر از تولید است ولی با اعمال مدیریت فشار شبکه و مصرف در تیر و مردادماه با کمترین تنش مواجه بودند. 

به گفته علوی در سلطان آباد هم با حفر یک حلقه چاه با توان تولید 25 لیتر بر ثانیه، در مشهدریزه با تعویض منصوبات دو حلقه چاه و مدیریت مصرف و افزایش توان تولید آب به میزان 5 لیتر برثانیه ، در تربت جام با افزایش ظرفیت برداشت از سه حلقه چاه به میزان 80 لیتر بر ثانیه و در تربت حیدریه با تجهیز دو حلقه چاه و خرید آب همراه با مدیریت مصرف و فشارشبکه ، تنش آبی موجود رفع شد. 

وی ادامه داد: در شهرهای بردسکن ، خواف ، خلیل آباد و تربت حیدریه، ملک آباد، کاریز، قلندرآباد، جنگل ، جغتای، طرقبه ، بجستان، گناباد نیز که در نقطه سربه سر آب قرار دارند با افزایش توان تولید و اعمال مدیریت مصرف و فشار شبکه تنش آبی به حداقل رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز