خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری قزوین خبر داد:

700 شهروند قزوینی در نظافت مسیرهای عزاداری مشارکت دارند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۴۵۸

همزمان با ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ۷۰۰ نفر از شهروندان قزوینی در طرح پیام آوران پاکی در پاکسازی و نظافت مسیرهای عزاداری این شهر مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، طرح نذرفرهنگی از چهار سال پیش با عنوان "داوطلبین مردمی، پیام آوران پاکی" در ایام ماه محرم با هدف تنظیف معابر و خیابان های شهر در حین و پس از عزاداری های این ایام در حال فعالیت است.

این طرح از هفتم محرم به همت خانه مشارکت های مردم در سلامت و با همکاری شهرداری قزوین آغاز شده و به دنبال آن متقاضیان تا روز عاشورا به تنظیف معابر و مسیرهای عزاداری در شهر قزوین می پردازند.

سرپرست شهرداری قزوین ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: در طرح پیام آوران پاکی، داوطلبان مردمی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محل های منتهی به معابر اصلی و فرعی و مسیرهای اصلی دسته جات عزاداری در کنار ماموران پاکبان شهرداری قزوین اقدام به پاکسازی محل های عبور می کنند.

محمد درافشان افزود: داوطلبان یاد شده همچنین با استقرار در مسیرهای عزاداری اقدام به توجیه مسئولان ایستگاه ‌های صلواتی جهت استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی و نریختن زباله در معابر و خیابان‌ ها کرده و در یک فرهنگ ‌سازی مناسب سیمای شهری را از برخی آلودگی‌ ها پاک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این همیاران، پاکبانان زحمتکش را در پاکسازی ظروف نذری رها شده در حاشیه خیابان‌ها و محل‌های پخش نذری یاری خواهند کرد اضافه کرد: با این اقدام تلاش می‌کنیم تا سیمای شهری را از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پاک کرده و زمینه مشارکت مردم را در نریختن زباله به روی زمین، معابر، گذرگاه‌ها و خیابان‌ها فراهم کنیم.  

به گفته این مسئول، داوطلبان مردمی پیام آوران ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه هر شب در خانه ابوترابی و  در میدان آزادی واقع در چهلستون تجمع کرده و سپس در قالب های تیم های مختلف در مسیرهای عزاداری ها ساماندهی می شوند.

طرح پیام آوران پاکی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سازمان مدیریت پسماند شهرداری و خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز