خبرگزاری کار ایران

صادقی مطرح کرد:

جانمایی دانشگاه نیشابور صحیح نیست/هیچ یک از مصوبات ستاد بحران در نیشابور اجرایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۶۵

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: جانمایی دانشگاه نیشابور به دلیل قرار گرفتن در مخروط افکنه رودخانه فاروب رومان که پر آب ترین رودخانه نیشابور است، صحیح نیست.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از نیشابور، حسن صادقی سمرجانی در نشست خبری گفت: سال گذشته در فصل سیلاب بیش از ۶۰ میلیارد ریال خسارت به فضای دانشگاه وارد شد و هیچ یک از مصوبات ستاد بحران شهرستان نیشابور در زمینه کاهش خسارات و جبران خسارات ناشی از سیلاب های سال گذشته اجرایی نشده است. 

وی تصریح کرد: برای ایجاد دیوار دانشگاه به طول ۸۰۰ متر بیش از ۸۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. 

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: امسال ۱۳۷ میلیارد ریال برای این دانشگاه در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

صادقی سمرجانی بیان کرد: از این مبلغ ۳۷ درصد در ۶ ماه نخست امسال اختصاص یافته که امیدواریم با افزایش هزینه های جاری در نیمه دوم امسال این میزان دستکم به ۸۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه مجموع درآمدهای دانشگاه نیشابور طی سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۷ تفاهم نامه همکاری با بخش های علمی و صنعتی امضا شده که ۲ مورد منجر به همکاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه فضای آموزشی دانشگاه نیشابور تا سال ۹۶ حدود ۱۴ هزار متر مربع بود که از سال ۹۶ تاکنون ۱۸ طرح عمرانی به مساحت ۱۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع در این مجموعه آغاز شده و برای تکمیل آن بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه جهت جلب اعتماد بخش خصوصی دفتر ارتباط با صنعت و برای ترسیم نقشه راه آینده مرکز آینده پژوهشی در این دانشگاه ایجاد شده است، ادامه داد: خیرین برای تکمیل و آغاز احداث کتابخانه، آشپزخانه، دانشکده علوم پایه و مجموعه ورزشی دانشگاه نیشابور تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک کرده اند. 

رئیس دانشگاه نیشابور گفت: این دانشگاه تاکنون با چهار دانشگاه چین، دانشگاه پنجاب پاکستان، ۲ دانشگاه افغانستان، دانشگاه ایروان در ارمنستان و دانشگاه های کوفه، کربلا و نجف در عراق قرارداد همکاری امضا کرده است.

صادقی سمرجانی عنوان‌کرد: دانشگاه نیشابور در حوزه روابط بین‌الملل در بین ۲ هزار و ۶۰۰ مجموعه دانشگاهی کشور رتبه ۲۱ را کسب کرده و بیشترین ارتباط را با دانشگاه‌های چین برقرار کرده که در این چارچوب تحقیقات باستان شناسی با همکاری گروه چینی در تپه تاریخی برج نیشابور انجام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت نیشابور در حوزه های تاریخی و نجوم بیان کرد: رشته های خاص هنری، مهندسی پزشکی و باستان شناسی در این دانشگاه ایجاد شده و رشته سنگ های قیمتی نیز برای اولین بار در کشور در دانشگاه نیشابور راه اندازی می گردد.

صادقی سمرجانی با اشاره به نوپا بودن دانشگاه نیشابور گفت: این دانشگاه امسال در جشنواره رویش در ۲۳ رشته نامزد نهایی و در ۶ رشته رتبه نخست را کسب کرده و از ابتدای امسال ۱۴ کارگاه پژوهشی در سطح ملی برگزار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز