خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان رضوی :

کمبودی برای تامین اقلام اساسی در ماه‌های محرم و صفر وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۹۷۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:هیچگونه کمبودی در تامین اقلام اساسی تا پایان محرم و صفر نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان در جلسه ستاد تنطیم بازار استان گفت: در طول یک ماه، حدود 52قلم کالا را رصد کردیم. از این تعداد، کالا 20 قلم با کاهش قیمت همراه بوده اند.

وی ادامه داد: عمده کالاهایی که کاهش قیمت داشتند شامل مصالح ساختمانی و گوشت و... بودند. علاوه بر آن 16 قلم کالا با افزایش قیمت روبه رو بود و 16 قلم نیز بدون تغییر قیمت باقی ماندند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه، قیمت بیشتر کالاها به‌ویژه اقلام اساسی در استان، از متوسط کشوری پایین‌تر است، گفت: در ماه‌های محرم و صفر، کالاهای اساسی مورد نیاز هیئات مذهبی مانند شکر، برنج و گوشت بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود و در این زمینه اتاق اصناف همکاری لازم را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: قیمت مرغ در استان از متوسط کشوری هزار تومان ارزان تر و قیمت گوشت قرمز لاشه گوسفندی در استان هر کیلو 85 هزار تومان بوده که این رقم در میانگین کشوری 98 تومان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: قیمت هر کیلو گوسفند زنده هم در استان 43 هزار تومان است، در حالی که قیمت گوشت زنده در میانگین کشوری هر کیلو 47 هزار تومان عرضه می شود.

وی با بیان اینکه قیمت لوبیا و عدس نیز در استان از میانگین کشوری کمتر می باشد، گفت: قیمت چای نیز هر بسته در استان 65 هزار تومان بوده در صورتی که این مبلغ در میانگین کشوری 66 هزار تومان است. 

رسولیان در خصوص برپایی نمایشگاه توزیع کالا در آستانه فصل پاییز نیز اظهار کرد: در این رابطه، پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا در نمایشگاه بین المللی مشهد با محوریت فروش ویژه لوازم التحریر، شاهد برپایی نمایشگاه مربوطه باشیم.

وی افزایش نظارت بر بازار را در شرایط کنونی ضروری دانست و از مردم خواست هر گونه تخلف و گران فروشی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

 رسولیان گفت: در طول ایام نظارت نیز تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در تامین نیازهای مردم و نظارت و کنترل بازار در ایام محرم وصفر، آماده باش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز