خبرگزاری کار ایران

در چهارمین نشست متوالی اعضا؛

جلسه شورای شهر قزوین باز هم بی‌نتیجه ماند/ بالا گرفتن بحث اعضای شورا بر سر تعداد کمیسیون‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۸۷۷

در جلسه امشب شهر شورای شهر قزوین، بحث اعضا بر سر کاهش یا افزایش تعداد کمیسیون‌ها و ریاست آنها بالا گرفت و جلسه بی‌نتیجه ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه شورای شهر قزوین با حضور اعضای شورای این شهر برگزار شد و طی آن اعضا در خصوص کاهش یا افزایش تعداد کمیسیون‌های مختلف و ریاست آنها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

شورای شهر میدان تسویه حساب جلسات نیست

سیده منیره قوامی عضو شورای شهر قزوین در این جلسه با اشاره به دوقطبی شدن این شورا اظهار کرد: این چه بساطی است که طی چهار جلسه در شورای شهر قزوین شاهد این هستیم که از کسانی که به اعضای شورای شهر در صحن شورا رأی داده‌اند، تمام قد حمایت کنیم و کسانی که رأی ندادند برای آنها شمشیر را از رو ببندیم.

وی افزود: دو سال است کمیسیون سلامت و ورزش فعال بوده چرا یک دفعه گفته می‌شود اشتباه بوده و کمیسیون فرهنگی است.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: شورا، میدان خدمت به مردم است و میدان تسویه حساب جلسات نیست.

احد چگینی دیگر عضو شورای شهر قزوین گفت: سه معاونت عمران، شهرسازی و ترافیک در دل سازمان فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و در دل یک معاونت قرار ندارد.

وی افزود: اگر در دل معاونت ببینیم می‌توانیم در حوزه ورزش، سلامت، محیط زیست کمیسیون ایجاد کرد که حق‌شناس عضو شورای شهر سابقه مدیریتی در حوزه ورزش دارند و سوابق درخشانی در این زمینه دارند.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: فضای شورای شهر قزوین باید فضایی باشد که باید بتوانیم در ادامه مباحث، در کنار هم مانند گذشته کارها را دنبال کنیم.

با افزایش اعضای شورای شهر در کمیسیون‌ها مخالف هستم

چگینی اضافه کرد: با این موضوع که اگر تعداد اعضای شورا بیشتر باشد کمیسیون پربارتر می‌شود، مخالف هستم چرا که طبق کمیسیون آیین‌نامه داخلی شورا، اگر اعضای کمیسیون حداقل سه نفر باشد کمیسیون تشکیل می‌شود و رسیمت می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورای شهر با کم بودن تعداد اعضای شورای شهر در کمیسیون‌ها موافق باشند در بهبود امور و پیشرفت کارها نتایج بهتری حاصل می‌شود.

در شورا اکثریت و اقلیت نداریم

مهدی عبدالرزاقی از اعضای شورای شهر قزوین در این جلسه با بیان اینکه باید تلاش شود در جهت حقوق و منافع مردم حرکت کنیم، بیان کرد: اعضایی که اذعان می‌کنند کمیسیون‌ها را افزایش دهید کسانی هستند که در جلسات گذشته اذعان می‌کردند کمیسیون‌ها کم و به حداقل برسد.

وی افزود: در جلسه غیرعلنی تعداد کمیسیون‌ها به پنج کمیسیون رسید و دوباره به هفت کمیسیون رسیده و نظر داده شده که دوباره از تعداد کمیسیون‌ها کاسته شود تا کیفیت کار ارتقا یابد.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: اعضای شورای شهری که در کمیسیون‌های مختلف خدمات شهری، فرهنگی، عمران و املاک بوده‌اند از این کمیسیون‌ها خارج شده‌اند.

عبدالرزاقی اضافه کرد: در شورا اکثریت و اقلیت نداریم و مبتنی بر آرای اعضاست؛ شعار اولیه شورا بنیان دموکارسی بود که باید مبتنی بر آرای اعضا نظر داده شود.

با ریاست شوراها در 9 کمیسیون‌ مخالفتی ندارم

محسن حق‌شناس دیگر عضو شورای شهر قزوین اذعان کرد: یک جلسه زمان گذاشتیم که تعداد کمیسیون‌ها را کاهش دهیم که به پنج تا رسید و دوباره به هفت تا رسیده و قرار است به هشت کمیسیون برسانیم.

وی افزود: اگر روز اول قرار بود هر یک از اعضای شورای شهر ریاست یکی از کمیسیون‌ها (به تعداد اعضای شورای شهر 9 کمیسیون) را بر عهده بگیرد می‌گفتیم مخالفتی نداریم و اشکالی هم ندارد پس چرا اکنون وقت می‌گذاریم، می‌نشینیم، بحث می‌کنیم و نظر می‌دهیم.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: بنا ندارم و قول هم می‌دهم رئیس کمیسیونی نشوم و اعضای شورای شهر با برنامه‌ریزی می‌توانند ریاست کمیسیون‌ها را بر عهده بگیرند.

حق‌شناس یادآور شد: خبرنگاران تماشاچی نیستند و باید پاسخی دریافت کنند البته جلسات باید خروجی مطلوبی داشته باشد و به نتیجه برسیم.

کمیسیونی نداشته باشم صدایم درنمی‌آید

فرج‌الله فصیحی‌رامندی یکی دیگر از اعضای شورای شهر قزوین در این جلسه اظهار کرد: در خصوص کمیسیون‌ها در شرایط ویژه تصمیم‌گیری کردیم و به دلیل اتفاقاتی که رخ داد تصمیمات شورای شهر به سمت دیگری سوق یافت.

وی افزود: پیشنهاد دادیم که فضا آرامتر شود و سپس تصمیم‌گیری صورت گیرد که مورد قبول واقع نشد.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: یک سال کمیسیون نداشتم و دو سال هم از عمر شورای شهر باقی مانده که اگر هم کمیسیونی نداشته باشم صدایم درنمی‌آید.

فصیحی‌رامندی اضافه کرد: سئوال بنده این است که دلیل حذف کمیسیون ورزش و سلامت چیست و شورا باید پاسخگو باشد چرا که22 جلسه ورزش و سلامت در شورای شهر برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویه‌ای که شورای شهر قزوین در پیش گرفته، رویه قشنگی نیست.

کاهش کمیسیون‌ها در شرایط غیرعادی نبوده است

سعید دقیقی عضو شورای شهر قزوین هم در این جلسه گفت: اینکه در شورای شهر یک عضوی رأی می‌آورد و عضو دیگری رأی نمی‌آورد و کاهش کمیسیون‌ها هم در شرایط غیرعادی نبوده است.

وی افزود: برخی از اعضای شورای شهر همچون فصیحی‌رامندی بیان کرده بود که تعداد کمیسیون‌ها کم شود چرا که کیفیت ندارند.

دقیقی ادامه داد: چه ایرادی دارد تعداد کمیسیون‌ها کم شود و سه یا چهار نفر هم از اعضای شورای شهر عضو کمیسیون‌ها باشند و از تجارب یکدیگر استفاده کنند.

جلسه امشب شورای شهر قزوین مانند جلسه گذشته بی‌نتیجه ماند و بحث‌ها موجب شد اصل موضوع جلسه به سمت دعوای لفظی و بحث اعضای شورای شهر برود.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز