خبرگزاری کار ایران

رادفر در گفت و گو با ایلنا:

استان البرز در انتصاب مدیران زن در منطقه سبز قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۸۰۵

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز گفت: طبق گزارش معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری که در جلسه هیات دولت ارائه شد، استان البرز جزو دستگاه‌های برتر انتصاب بانوان و در وضعیت سبز، قرار گرفت.

سودابه رادفرد در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با موضوع رتبه برتری انتصاب بانوان در استان البرز، اظهار داشت: انتصابات اصلی بانوان اعم از مدیران کل دستگاه‌های استان البرز و معاونان فرمانداران شهرستان‌های نظرآباد و فردیس طی 9 ماه اخیر با رای و نظر استاندار البرز صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز در ارتباط با همسویی عزیزاله شهبازی، استاندار البرز با سیاست های دولت تدبیر و امید، گفت: استاندار البرز یکی از استانداران موفق در ایجاد همدلی و همبستگی بین سلایق مختلف جناحی و گرایشات مختلف سیاسی، قومی و قبیله ای البرز است که به درستی آنها را کنار هم گردآورده و اجماع، همبستگی و اتحاد ملی خوبی، ایجاد کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز به خبرنگار ایلنا گفت: استاندار در ارتباط با انتصاب بانوان بسیار جدی، اقدام کرد و همچنان پیگیر معرفی بانوان دارای صلاحیت در عرصه مدیریتی است لذا در گام مهم، دو معاون فرماندار از جامعه زنان انتخاب شد که این امر با توجه به پیشینه البرز و کرج، برای نخستین بار، رقم خورد.

رادفر با اشاره به مواضع مثبت مسئولان و مدیران استانی در خصوص حضور موثر بانوان در عرصه های مختلف، یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان البرز و  امام جمعه کرج با روشن فکری و با درنظر گرفتن تمام جوانب دینی، مذهبی و شعائر اسلامی، موافق استفاده از ظرفیت حضور بانوان، هستند. همچنین نمایندگان مجلس نیز به استفاده از پتانسیل بانوان نظر مثبت دارند.

وی با تاکید بر اینکه گرفتن پست مدیریتی در البرز و کرج کار راحتی نیست، گفت: با وجود مخالفت های مقطعی که گاهی برای انتصاب بانوان در البرز وجود دارد، مقامات استان با تمام توان سعی می کنند نظر مثبت مخالفان را با این سیاست، همسو کنند.

رادفر با تاکید بر اهمیت استفاده از پتانسیل زنان در عرصه مدیریت، تصریح کرد: با توجه به حضور بانوان موفق، کارآفرین و فرهیخته در البرز، این ظرفیت برای استفاده بیشتر و بهینه استان، وجود دارد که تا پایان دولت، انتصاب زنان را در بالاترین رتبه کشوری، کسب کند. 

مشاور سابق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور زنان و خانواده، گفت: زنان در عرصه های مختلف مدیریتی اعم از وزارت، نمایندگی در مجلس، حضور در هیئت رئیسه مجلس، شورای شهر و نهادهایی همچون شورای نگهبان و مجلس خبرگان، مطالبات گوناگونی داشتند. شاید در سالهای اخیر برای تعدادی از نهادها درخواست کمتری از طرف بانوان صورت گرفته است  اما نباید فراموش کرد در اولین مجلس خبرگان بعد از انقلاب، بانو منیره گرجی فرد به عنوان تنها نماینده زن، حضور موثری داشت.

رادفر اذعان داشت: خط مشی و سیاست دولت تدبیر و امید بیشتر از نمادین کردن انتصاب بانوان، این هدف را دنبال می کند که از زنان، مدیران میانی و پایه، تربیت و در واقع کادرسازی کند.

این بانوی مدیر در استان البرز با اشاره به حضور فعال زنان و دختران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی، اظهار داشت: با افزایش مدیریت بانوان در دولت یازدهم و دوازدهم، کادر سازی خوبی صورت گرفته و امیدواریم در دولت آینده بر روی اصل کار که استفاده بهینه از ظرفیت زنان است، مخالفتی صورت نگیرد و شاهد عقبگرد نباشیم.

رادفر با اشاره به دلایل عدم حضور بانوان در سنوات گذشته، مطالبات مردمی را در این امر، مهم ارزیابی کرد و گفت: مطالبات زنان تنها از طرف جنس زن مطرح نشده و بسیاری از مردان بنا به دلایل وجود حداکثری زنان و دختران موفق در عرصه های مختلف، طرفدار مشارکت این قشر از جامعه در پستهای مدیریتی و اجتماع هستند.

وی با اشاره به حضور بانوان در دولت‌های قبل، یادآور شد: در دولت سازندگی بحث حضور زنان در میادین ورزشی مطرح و در دولت اصلاحات پیگیری شد و این امکان مهیا شد که بانوان با پوشش مناسب و به عنوان سفیران انقلاب اسلامی در میادین ورزشی حاضر شوند که تا امروز همچنان ادامه دارد.

رادفر ادامه داد: در همان دولت، دفتر امور زنان به مشاور امور زنان ارتقاء پیدا کرد و در دولت اصلاحات، اولین بانوان کابینه در پست مشاور و معاون رئیس جمهور، حضور پیدا کردند. این امر حتی در دولت نهم و دهم ادامه یافت و ما برای اولین بار شاهد حضور وزیر زن در کابینه بودیم و در واقع هر دولتی با رویکرد خود، موضوع زنان را پیگیری و عملیاتی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز