خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای کشور ایران و عراق؛

مرز خسروی بازگشایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۶۳

مرز خسروی امروز با حضور وزرای کشور ایران و عراق به منظور تردد زوار عتبات عالیات رسماٌ بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا، رحمانی فضلی در مراسم بازگشایی مرز خسروی اظهار داشت: از وزیر کشور عراق و هیات همراه تشکر می‌کنیم که طبق توافق قبلی امروز برای بازگشایی مرز خسروی به ایران تشریف آوردند.

وی افزود: امیدواریم وزارت خارجه دوکشور ایران و عراق و همه دستگاه های متولی بتوانیم با بازگشایی مرز خسروی خدمات مطلوبی را به زوار اربعین ارائه کنیم.

وزیر کشور ایران خاطرنشان کرد: بازگشایی مرزخسروی برای شهرهای در مسیر تردد زوار چه در استان کرمانشاه و چه در استان دیالی عراق می تواند باعث رونق اقتصادی شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امروز روز تاریخی است که می‌تواند در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین مؤثر باشد، گفت: بار دیگر از دولت عراق برای همکاریی که با ما برای بازگشایی مرز خسروی داشتند تشکر می‌کنیم و سلام هیات دولت و رئیس جمهوری اسلامی ایران را خدمت رئیس جمهور، نخست وزیر  و هیات دولت کشور عراق عرض می کنم.

وزیر کشور عراق نیز در این مراسم گفت: ما تمهیدات لازم را برای بازگشایی مرز منذریه و خسروی در نظر گرفتیم وآسان سازی تردد زوار در این مرز در دستور کار کشور عراق قرار دارد.

یاسین الیاسری افزود: نیروهای امنیتی و نظامی عراق امنیت و سلامت مسیر حرکت زوار حرم حضرت اباعبدالله حسین تا کربلا را تضمین کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما خادمان زوار امام حسین (ع) هستیم و از استقبال مسئولان ایرانی سپاسگزاری می کنیم.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشور ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست، این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز