خبرگزاری کار ایران

عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:

قیام عاشورا، مبدٲ آزادی خواهی ملت‌های جهان است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۳۴۵

عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری گفت: قیام های بزرگی در طول تاریخ اسلام به پیروی از قیام امام حسین علیه السلام برای رهایی، آزادی و استقلال مسلمانان از دست حاکمان مستبد و فریبکاران جهانی صورت گرفت.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مراسم عزاداری امام حسین(ع) با حضور مصطفی جولاده نیکو، دبیران احزاب سیاسی، سعید دقیقی عضو شورای شهر قزوین، محمد علیخانی عضو پارلمان محلی تهران، آیت اله محمدی تاکندی، حجت الاسلام والمسلمین سیدناصرقوامی رئیس شورای اصلاح طلبان استان قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و تنی چند مدیران صندوق بازنشستگی کشور در هیات منتظرین امام زمان(عج) برگزار شد.

آیت اله محمدی تاکندی عضو اسبق مجلس حبرگان رهبری در این مراسم بیان کرد: نبرد کربلا جنگی بود که در دهم محرم ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد و به عاشورا معروف است. این نبرد میان سپاه حسین بن علی و سپاه یزید بن معاویه در نزدیکی محلی به‌نام کربلا در گرفت.

وی گفت: هر چند به لحاظ نظامی ابعاد این نبرد بزرگ نبوده ‌است اما اثر اعتقادی و سیاسی بزرگی داشته‌است. از یک سو سبب تضعیف مشروعت سیاسی حکومت بنی‌امیه شده‌ است بطوری که پس از آن قیام‌های فراوانی با شعار خونخواهی حسین بر ضد آن حکومت رخ داد و در نهایت منجر به سقوط آن شد و از سوی دیگر نقشی چشمگیر بر هویت اجتماعی و اعتقادی شیعیان طی قرن‌های بعد تا به امروز داشته‌است.

قیام عاشورا، مبدٲ آزادی خواهی ملت‌های جهان است

عضو اسبق مجلس حبرگان رهبری اظهار کرد: قیام امام حسین و تاثیر نهضت حسینی بر جامعه اسلامی اساس دین را از خطر اضمحلال و نابودی نجات داد و مرز میان اسلام حقیقی را با آنچه در آن روزگار به نام اسلام معروف و موصوف بود جدا کرد.

آیت اله تاکندی عنوان کرد: از طرفی قیام امام حسین زمینه بیداری امت اسلامی را فراهم ساخت، چرا که تا قبل از این تاریخ مردم در حیرت ضلالت و گمراهی به سر می‌بردند و فرهنگ جاهلی در تار و پود رفتار و گفتارشان تنیده بود و گمان می‌کردند که اسلام با سکوت در مقابل ظلم و فساد همخوانی، و با بی‌تفاوتی نسبت به منکرات سازگاری دارد.

وی افزود: با بیدار کردن وجدان مسلمانان، زمینه تبیین مبانی و فروعات اسلام اصیل را در مقابل اسلام بدیل فراهم نمود، بطوری که پس از شهادت آن بزرگوار دلها متوجه وجود نورانی امام سجاد علیه السلام گردید و مختار برای مشروعیت بخشیدن و استحکام پایه قیام خویش به امام سجاد علیه السلام متوسل شد.

قیام عاشورا، مبدٲ آزادی خواهی ملت‌های جهان است

این مدرس حوزه علمیه اضافه کرد: خون سیدالشهداء علیه السلام روحیه شهادت طلبی و شهامت مبارزه با بنی امیه را زنده کرد و این امر خود زمینه ساز قیام های متعدد ضد اموی گردید و قیام های بزرگی در طول تاریخ اسلام به پیروی از قیام امام حسین علیه السلام برای رهایی، آزادی و استقلال مسلمانان از دست حاکمان مستبد و فریبکاران جهانی صورت گرفت.

عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز نیز با توجه به نهضت حسینی و تربیت در مکتب حسینی و با توجه به شرایط کنونی جهان، منطقه و تاثیر آن بر ایران، باید هوشیارانه و با تٲسی از پیام عاشورا، در مقابل ظلم ایستاد و از ق و حقیقت حمایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز