خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد:

تشکل‌های کارگری در استان از قدرت چانه زنی بی‌بهره هستند/جای خالی امنیت برای تشکل های کارگری

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۲۰۵

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با انتقاد از وضعیت نامطلوب تشکل های کارگری در استان گفت: تشکل های کارگری در استان از قدرت چانه زنی بی بهره هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی دهقانی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور شریعتمداری؛ وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بیش از دو سوم جمعیت استان ما را بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از قشر کارگری تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری مشکلات زیادی دارد و امنیت شغلی ندارند ادامه داد: جامعه کارگری شاغل نسبت به بازنشستگان مشکلات بیشتری دارند و بازنشتگان بیمه مکمل دارند که شاغلان ندارند و در درمان دارای مشکلات بسیاری هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه یزد تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد اضافه کرد: در دولت های نهم و دهم بیمارستان 400 تختخوابی برای کارگران در نظر گرفتند اما در دولت تدبیر و امید روند ساخت آن نیز آغاز نشد و همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی در خصوص تشکل های کارگری و تعداد اندک آن ها در برابر واحدهای تولیدی اظهار داشت: گرچه تشکلات کارگری ما در استان قدرت چانه زنی ندارند و از امنیت شغلی بی بهره اند اما می توانیم بین 500 تا 600 تشکل کارگری داشته باشیم و این تشکل ها با تامین امنیت از حق و حقوق خود دفاع کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد همچنین پیرامون واحدهای تولیدی و مطالبات سازمان تامین اجتماعی که بسته به جامعه کارگری است تصریح کرد: متاسفانه در این دولت فرصتی برای تشکل های کارگری در این دولت دیده نشده و ما این را به حساب مشغله کاری می گذاریم اما امیدوار به بهبودی و تغییر نگاه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز