خبرگزاری کار ایران

در همایش تحلیل و بررسی وضعیت ساخت و ساز مطرح شد:

نظام مهندسی با سودجویان صنعت ساختمان برخورد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۲۰۱

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه‌سازمان‌نظام مهندسی‌ساختمان، شهرداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی، سه سازمان کلیدی در حوزه ساخت و ساز هستند گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با سودجویی شیرینی که در صنعت ساختمان استان وجود دارد، برخورد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سالاری در همایش تحلیل و بررسی وضعیت ساخت و ساز در استان یزد با حضور شهرداران استان و نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون های ماده 99 و 100 اظهار داشت: صنعت ساختمان یک صنعت بسیار مهم و کلیدی با گردش مالی بالا و اشتغالزا است از این رو هر وقت حال صنعت ساختمان خوب باشد حال سایر حوزه ها نیز خوب خواهد بود. اگر متولیان ساختمان بتوانند این صنعت را هدایت و مدیریت کنند به شدت رضایت مردم تامین می شود.

وی ادامه داد: امروز می پذیریم که شرایط اقتصادی و اجتماعی نسبت به گذشته تغییر کرده است. 15 سال پیش پول نفت فراوان بود و دغدغه ها فعلی وجود نداشت اما امروز به شدت بسیاری از شرایط دگرگون شده است و ماباید خودمان را با شرایط جدید انطباق دهیم.

سالاری تاکید کرد: در حال حاضر باید ساختارها و فرآیندها و رفتار را با نیازهای امروز حوزه ساخت و ساز هماهنگ کنیم. امروز مطالبات مردم متفاوت و قیمت ساختمان هم به شدت افزایش یافته است  و روش های قبلی صدور مجوز و نظارت ها جواب نمی دهد.

 

نیاز به هم فکری متولیان ساختمان در استان

 

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر اینکه در این شرایط نیازمند جلسات همفکری هستیم، اظهار می کند: متولیان صنعت ساختمان باید دیدگاه ها را با هم منطبق کنیم و متناسب با شرایط فرایندها را بهبود ببخشیم.

وی می افزاید: البته قطعا تغییر فرآیندها و همراه کردن 7 هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان با این تغییرات زمان بر خواهد بود اما با توجه به اینکه قانون گذار مسئولیت بسیار مهمی را در صنعت ساختمان به نظام مهندسی داده است، تغییر این فرآیندها از ملزومات است.

سالاری ادامه می دهد: از سوی دیگر زمانی که می توانیم برای اعمال تغییرات موفق باشیم که بتوانیم تعامل خوبی با دستگاه ها و سازمان های متولی ساخت و ساز مثل شهرداری ها و کمیسیون های مختلف هستیم.

وی می افزاید: باید به دنبال حرفه ای گری باشیم و با صنعت ساختمان حرفه ای برخورد کنیم تا بتوانیم جلوی تخلفات را بگیریم.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد در ادامه با اشاره به اهمیت همراهی مردم برای موفقیت در امر استانداردسازی صنعت ساخت و ساز استان بیان کرد: مردم منتظر دستورات و برخوردهای سازمان نظام مهندسی یا شهرداری نیستند از این رو لازم است که با مردم همراه شویم تا از قوانین عبور نکنند در این راه باید نقایص را برطرف کنیم تا این همراهی افزایش یابد.

وی تاکید می کند: برای اینکه بتوانیم به شرایط مطلوب گذشته برسیم باید مبنا را ظرفیت‌های قانونی قرار دهیم. 22 جلد مقررات ملی ساختمان داریم که تکلیف را مشخص کرده و شهرداری‌ها هم در این مسیر قوانینی دارند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد اضافه می کند: برای اینکه به جایگاه واقعی خود برسیم به دنبال استفاده از ظرفیت های قانونی هستیم از این رو با دادگستری هماهنگی و تعامل داریم.

وی می افزاید: با توجه به اینکه سودجویی در صنعت ساختمان شیرین است و برای افراد سودجو می‌صرفد که فرآیندهای ساخت و ساز را به هم بزنند و سازمان نظام مهندسی وشهرداری را منفعل کنند. از این رو لازم است که به شرایط قانونی برگردیم و با کسانی که ساختار را به هم زدند برخورد کنیم.

سالاری با اشاره به واگذاری وظیفه شناسایی عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در استان یزد و ارائه راهکارهای مناسب از سوی معاونت عمرانی استانداری یزد به سازمان نظام مهندسی در قالب کارگروه تخصصی، می گوید: در این چند ماه فعالیت های خوبی انجام شده است و مواردی نیز به نتیجه رسیده شده که گزارش آن در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز