خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

کاهش نرخ حوادث ناشی از کار در یزد/ افزایش 100درصدی تعداد مسئولان ایمنی واحدهای صنعتی و معدنی در یزد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۹۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به اینکه کاهش نرخ حوادث ناشی از کار نشان از ایمنی کارگاه ها دارد، گفت: نرخ حوادث ناشی از کار در استان یزد کاهش یافت و 17 رقم از نرخ کشوری کمتر است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان و چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر یزد که با حضور محمد شریعتمداری؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی حدود 280 هزار نفر است و استان از نظر سرانه صنعتی و محصولات مختلفی که دارد سرآمد است.

وی با اشاره به تعداد 334 هزار نفر شاغل در استان ادامه داد: نرخ بیکاری در استان در حال حاضر 13.9 درصد است که اندکی از میانگین کشوری بیشتر است و 54 هزار بیکار در استان داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد سهم اشتغال استان را در عرصه خدمات با 48 درصد و صنعت با 44 درصد دانست و عنوان کرد: بیش از 7 درصد سهم کشاورزی استان است و نرخ بیکاری استان در فصل بهار 12.8 درصد ثبت شده است.

وی ویژگی تعاون را در توجه به جامعه دانست و افزود: نتیجه تعاون بهبود زندگی مردم و توانمندی آن ها دانست و تحقق آن را از مسیر توانمندی تعاونی ها و حمایت از آن ها برشمرد.

ریاحی با بیان اینکه بیشترین سهم اشتغالزایی در حوزه خدماتی تعاون است اضافه کرد: موفقیت های زیادی در حوزه تعاون داریم و رشد 100 درصدی تشکیل شرکت های تعاونی در قالب روستا تعاون است که 84 شرکت در استان تشکیل شده است.

وی از دیگر دستاوردهای تعاون را واگذاری تصدی‌های غیر حاکمیتی در حوزه تشکیل، تغییرات و آموزش تعاونی ها به اتاق تعاون برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز اعتباراتی را در قالب طرح های مختلف به استان اختصاص دادند که با تعهد اشتغال در طرح ها، بیش از 4 هزار و 700 نفر تحقق یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از افزایش 100 درصدی تعداد مسئولان ایمنی واحدهای صنعتی و معدنی استان خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی از سال 94 تاکنون بیش از هزار و 300 نفر به عنوان مسئول ایمنی در کارگاه ها معرفی که نزدیک به هزار نفر از آن ها تایید صلاحیت شدند.

وی همچنین از کاهش نرخ حوادث ناشی از کار استان خبر داد و تصریح کرد: نرخ حوادث کار در سال گذشته 54 بوده که نسبت به میانگین کشوری 17 رقم کمتر است و هر میزان این نرخ به عدد کمتری برسد نشان دهنده افزایش ایمنی در کارگاه ها است.

به گزارش ایلنا، در این نشست برخی از تعاونی ها مشکلات و مسائل مربوط به حوزه تعاون را با وزیر تعاون در میان گذاشته و در پایان نیز از تعاونی های برتر استان یزد در حوزه های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز