خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

تلاش برای ایجاد شفافیت جهت برخورد با مفاسد اداری / 30 درصد مردم کشور نزدیک فقر هستند

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۰۲۵

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه توجه به استارت آپ ها از برنامه ها و اهداف وزارتخانه برای اشتغالزایی است گفت: ضرورت دارد تا تعاونی ها در حوزه استارت آپ ها نیز وارد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا اظهار داشت: کشور در حال حاضر تحت فشارهای گوناگون است و نظام سلطه با طمع خود همه تلاش خود را علیه ملت و نظام دارد که تاکنون هم با شکست مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 42 میلیون مردم وابسته به سازمان تامین اجتماعی هستند اضافه کرد: مجموعه تکفلی که در نهادهای حمایتی داریم حدود 500 هزار خانوار است و علاوه بر این نیز جمع کثیری از زنان سرپرست خانوار نیز تحت حمایت سازمان‌های حمایتی هستند.

وزیر تعاون با اشاره به همکاری و تعامل همه جانبه سه قوه عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری از شهرها افرادی داریم که زیر خط فقر هستند و 30 درصد مردم کشور نزدیک فقر هستند و در استان یزد که همواره استانی مطلوب به لحاظ نرخ بیکاری بوده این رویه برعکس شده و در بسیاری از مناطق شهری و روستایی مردم نزدیک به خطوط فقر زندگی می کنند.

شریعتمداری با بیان اینکه از سال های 92 تا 95 درصد دریافتی خانواده ها رشد کرده و دولت تلاش می کند تا فاصله طبقاتی را کاهش دهد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اظهار داشت: پیگیری برای شفاف سازی در وزارت تعاون از اولویت ها است و این موضوع با جدیت دنبال می شود.

وی عنوان کرد: در طی این هشت ماه تلاش کردم تا از طریق ایجاد شفافیت با مفاسد برخورد شود و همه دستگاه ها را مکلف کردیم که هرچه در اختیار دارند اعلام کنند تا مردم بدانند نهادهای حمایتی چه میزان پرداخت می‌کنند و شرکت‌های تابعه نیز باید معاملات و سود و زیان آنها را  شفاف به مردم اعلام کنند تا فاصله به وجود آمیده بین دولت و مردم  کاهش یابد.

وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حمایت جدی از جامعه کارگری افزود: تلاش داریم بین کارگر و کارفرما تا حد امکان صلح برقرار کنیم و سه جانبه گرایی را به درستی مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات ارزنده در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: اشتغال در تعاونی ها اگر بر اساس برنامه ریزی باشد قطعا می‌تواند مشکل اشتغال کشور را حل کند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه نظام آموزشی ما سیستم درستی ندارد و کارآفرین تربیت نمی‌کند ادامه داد: تشکیلات تعاونی باید به شکلی پیش برود که بر اساس استعدادیابی و ارائه طرح های مختلف آموزش هایی ارائه کند تا به اشتغالزایی و کارآفرینی منجر شود.

وی همچنین با اشاره سابقه استان یزد در حوزه نساجی تصریح کرد: مسئله پوشاک در کشور اگر به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد بخش عمده ای از اشتغال کشور را نیز حل خواهد کرد ضمن اینکه می توان از طریق ایجاد شهرک های نساجی و پوشاک با ارائه آموزش هایی در هر استان اشتغالی عظیم ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز