خبرگزاری کار ایران

با حضور ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی؛

نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات صنایع وابسته در مشهد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۵۴۸

با حضور معاون صنایع کوچک کشور، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات و صنایع وابسته در مشهد افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، اصغر مصاحب در آیین مراسم افتتاح نمایشگاه، اظهار کرد: در راستای برنامه‌ریزی های صورت گرفته و شناسایی و تقویت ظرفیت های حوزه قطعات خودرو برای تولید کنندگان داخلی و نیز بهره گیری از ظرفیت های خارجی در زمینه تولید قطعات و نیز رفع نیاز‌های داخل با استفاده از توانمندیهای تولیدکنندگان کشور، این نمایشگاه آغاز به کار کرد.

وی افزود: نمایشگاه ها فرصتی برای رفع نیاز‌های داخل بوده که sme ها و شرکتهای دانش بنیان، استارت آپ ها و فن بازارها باید از آن استفاده کنند.

مصاحب ادامه داد: هدف از برگزاری نمایشگاه ها معرفی نیاز‌های واحد‌های تولید کننده و شناسایی واحد‌های تامین کننده نیاز‌ها است لذا با توجه به توان تولید کنندگان داخلی کشور، با شناسایی و تقویت ظرفیتهای موجود تولیدی، میزان نیاز کشور به واردات، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها نهضت ساخت داخل را تقویت کرده، عنوان کرد: نمایشگاه ها به خوبی نقش پیوند صنایع کوچک را با دیگر صنایع ایفا می کنند و نتیجه مثبتی در زمینه رشد و رونق تولید و رفع نیاز‌های داخل کشور را به همراه می آورد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، خاطرنشان کرد: نمایشگاه فرآیندهای توسعه بازار را برای بنگاه های کوچک و متوسط تسهیل می کندو از ظرفیت نمایشگاه ها برای توسعه sme ها استفاده می کنیم.

وی در پایان گفت: دو رویکرد مهم را برای واحدهای صنعتی کوچک تعریف کردیم که یکی تولید رقابت پذیر و دیگری بین المللی سازی sme ها است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز در این خصوص گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته با هدف شناساندن توان و ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی و خارجی، ایجاد رقابت و برقراری پیوند مناسب میان محققان، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و در نهایت کمک به اشتغال و رونق تولید برپا شده است.

سعید صیفی افزود: این نمایشگاه در فضایی به گستره ۱۵ هزار مترمربع با حضور ۱۰۰ شرکت تولیدکننده داخلی و ۳۰ شرکت تولیدکننده خارجی در سالن‌های سرپوشیده فردوسی و انوری و فضای باز برپا شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد اضافه کرد: ۳۰ شرکت خارجی از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا، چین و ترکیه در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

صیفی زمینه فعالیت شرکت‌های تولیدی در این نمایشگاه را تولید قطعه و لوازم یدکی خودرو، لاستیک، روغن‌ها و روانکارها، خدمات فنی و مهندسی، تجهیزات تعمیرگاهی و شست و شو کننده‌های خودرو برشمرد.

وی اضافه کرد: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم یدکی و صنایع وابسته تا ۱۵ شهریور از ساعت ۱۷ تا  ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز