خبرگزاری کار ایران

رضوانیان مطرح کرد:

کاهش آلاینده های زیست محیطی ذوب آهن با نصب درهای فلکسیبل/ تاکنون 39 درب فلکسیبل باتری شماره 3 نصب شده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۵۴

مدیرتولیدات کک ومواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان گفت: بومی سازی طراحی وفناوری ساخت درب های فلکسیبل سلول های باتری های کک سازی ازخروج هفت میلیون و 500 هزار دلار ارز جلوگیری می کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا رضوانیان اظهار داشت: پیش از این طراحی وساخت این درها توسط چندکشور خارجی انجام می شد، اما با تلاش متخصصان ذوب آهنی ، این فناوری پس از یکسال کار تحقیقاتی داخلی شد.

وی بابیان این که باطراحی این درها گام بلندی در راستای حذف آلاینده های زیست محیطی برداشته می شود افزود: سالانه یک میلیون و 200 هزارتن کک در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود که با به روزرسانی تجهیزات باتری‌ها، علاوه برحذف آلاینده های زیست محیطی،کیفیت این محصول هم افزایش پیدا می کند.

مدیرتولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان با اشاره به این که چهار پروژه برای حذف آلاینده های زیست محیطی در بخش کک سازی مدنظر است ، افزود : تنظیم رژیم هیدرولیکی و گرمایی باتری ، طراحی ، ساخت و اجرای درهای سلول های باتری به شکل فلکسیبل ، تعویض سامانه های تمیزکننده درسلول های باتری و تکمیل طرحهای نیمه تمام باتری کک سازی که باترک محل کارتوسط پیمانکار به صورت نیمه تمام باقی ماند از این پروژه هاست.

سرپرست دفتر فنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان هم با اشاره به اهمیت بومی سازی دانش طراحی وساخت این درها ، گفت : هرکدام ازاین درها ازحدود یک هزار قطعه تشکیل شده که شامل قطعات ریخته گری ، اسکلت فلزی ومکانیکی است.

مهدی ظرافتی افزود: با بومی سازی دانش ساخت این درها ، ایران به جمع معدود کشورهای دنیا پیوست که از این دانش برخوردارهستند.

کارشناس طراحی دفترفنی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان نیز با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: جلوگیری از شکستن درهای سلولهای باتری،خسارت وارد نشدن به ماشین آلات باتری کک سازی،جلوگیری از ریزش قطران از اطراف درها ، تسهیل در تعمیر و نگهداری درهای موجود و کاهش تنشهای حرارتی از مهمترین مزایای اجرای این پروژه است.

 تا کنون 39 عدد درب بر روی باطری نصب شده است . طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تا آخر ماه جاری کلیه درب های سمت کک تعویض می شود .

ضمناً کار طراحی و تهیه نقشه دربهای قسمت ماشین نیز به تازگی پایان یافته و برنامه ریزی جهت تنظیم سفارش و ساخت مدل و تامین قطعات استاندارد آن در جریان است تا با ساخت نمونه اولیه و بهره وری آزمایشی از آن ساخت درهای سمت ماشین هم به انجام برسد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز