خبرگزاری کار ایران

پژوهشگر آب در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد:

لزوم ایجاد مسئولیت اجتماعی در مردم برای پیشگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها/رودخانه ‌ها حقوق تجاوز شده خود را پس می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۴۱

یک پژوهشگر آب گفت: با اجرای قوانین، آموزش و فرهنگ‌سازی و آگاهسازی مردم می‌توان مسئولیت اجتماعی و عمومی را برای مردم در زمینه پیشگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها ایجاد کرد.

داودرضا عرب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: مدیریت جامع سیلاب شامل جامع مدیریت ریسک و بحران می‌شود و اگر در زمینه پیشگیری اقداماتی صورت گیرد، از میزان آسیب‌پذیری کاسته می‌شود.

وی افزود: زمانی که کشور توسعه می‌یابد طبیعتا سرمایه در معرض خطر بالا می‌رود که در نخستین سیلاب و زلزله خسارت بیشتری هم وارد می‌شود.

این پژوهشگر آب ادامه داد: کاری که ملازم توسعه و پیش نیاز آن بوده، این است که باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم تا آسیب‌پذیری کاهش یابد.

عرب اضافه کرد: با اجرای قوانین، آموزش و فرهنگ‌سازی و آگاهسازی مردم می‌توان مسئولیت اجتماعی و عمومی را برای مردم در زمینه پیشگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها ایجاد کرد تا با تذکر نسبت به جلوگیری از این ساخت و سازها اقدام کنند و همواره نیاز به قوه قهریه نباشد.

وی خاطرنشان کرد: رودخانه یک موجود زنده است که اگر به حقوقش تجاوز شود با دردهای زیاد و خسارت‌های فراوان در بازه طولانی‌تر هم که باشد حقوق خود را از انسان پس می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در شهرهایی که عمدتا رودخانه از وسط آنها می‌گذرد جاده، پارکینگ، مترو و غیره ساخته شده که برای این ساخت  وسازها باید تمهیدات بسیار خاصی اندیشیده شود و اقدامات مناسبی هم صورت گیرد.

این مدیر موسسه پژوهشی افزود: بزرگراه‌هایی در شمال و جنوب تهران ساخته شده که مسیل رودخانه بوده و به دلیل بارش‌های کم و زیاد، بر اساس مجرا احداث شده‌اند که در درازمدت، احتمال وقوع سیلاب‌های بزرگتری وجود خواهد داشت.

عرب ادامه داد: در حال حاضر رودخانه‌هایی در تهران در حال احیا هستند تا به حقوق آنها تجاوز نشود و همواره جاری و سازی باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز