خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

مشکلات دانش‌آموزان شوش در آستانه سال تحصیلی/ از کمبود میز و نیمکت گرفته تا روپوش و لوازم التحریر

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۴۲۴

رئیس اداره آموزش و پرورش شوش ضمن تشریح مشکلات مدارس و دانش آموزان این شهرستان گفت: مسئولان تاکنون در چند نوبت قول رسیدگی داده اند ولی تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده و دانش آموزان این شهرستان در آستانه سال تحصیلی شرایط مناسبی ندارند.

امیرخنیفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد مدارس شهرستان شوش گفت: به لحاظ وسایل سرمایشی مدارس شهرستان شوش با مشکل روبه رو است و اداره نوسازی استان در این خصوص قول رسیدگی داده است.

وی افزود: تاکنون نیز مقداری وسایل و تجهیزات در اختیار مدارس این شهرستان قرار داده‌اند ولی متاسفانه جوابگوی این همه مشکلات نیست.

رئیس آموزش و پرورش شوش ادامه داد: از دیگر مشکلات مدارس ما کمبود کولرگازی، میز و نیمکت، وایت برد، کامپیوتر و چاپگر است.

وی گفت: 15 مدرسه شهرستان شوش در سیل اخیر زیر آب رفت و بیشترین خسارات در بخش شاوور رخ داد. در شهرستان شوش 28 هزار دانش آموز وجود دارد که 40 درصد آنها در فقر مالی به سر می‌برند و از 217 مدرسه در این شهرستان 70 درصد آنها در مناطق روستایی هستند که حتی هزینه تهیه کتاب‌های درسی را ندارند و مدیر مدارس هزینه آنها را پرداخت می کند.

خنیفر اضافه کرد: در بحث بیمه دانش آموزی نیز این مشکلات وجود دارد و مدیران این مدارس اقدام به بیمه این دانش آموزان می کنند که در بسیاری از موارد آنها قادر به پرداخت حق بیمه نیستند.

وی عنوان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی مشکل روپوش و لوازم التحریر این دانش آموزان نیز مطرح است که امیدوارم خیرینی ورود کرده و به این دانش آموزان کمک کنند. اکثر این خانواده‌ها کشاورزند که به دلیل سیل امسال تمامی محصولات‌شان از بین رفت.

رئیس آموزش و پرورش شوش گفت: مدارسی که براثر سیل دچار آبگرفتگی شدند ضروری است تا قبل از آغاز بارندگی‌ها مشکل آنها برطرف شود. قرار بر این بود که استان‌های معین برای حل این مشکل ورود کنند که تاکنون اقدامی نکرده اند.

خنیفر در پایان افزود: تاکنون 400 عدد میز و نیمکت به مدارس این شهرستان تعلق گرفته که نیاز ما را برطرف نکرده و با توجه به اینکه 3 هزار دانش آموز ورودی جدید داریم تقریبا به 800 میز و نیمکت دیگر نیازمندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز