خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در قزوین :

آمار خسارت‌های سیل‌ امسال درست نیست

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۷۹

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حالی از درست نبودن برآورد خسارت های سیل اخیر کشور خبر داد که رقم درست آن را نیز نگفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، اسماعیل نجار صبح امروز سه‌شنبه-12 شهریور ماه-  در همایش ملی مدیریت بحران که با حضور جمعی از مدیران استان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اغلب مدیران کشور  بخصوص در استان های سیل زده   ابتدای سال‌جاری   را با زحمت  شروع کردند زیرا ساماندهی سیل های فروردین ماه  کار بزرگی بود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: قانون دائمی مدیریت بحران کشور بعد از ۵۰ ماه در مجلس تصویب و به قانون تبدیل شد و در ۴شهریور ماه سالجاری از سوی نظام ابلاغ شد و ما از همان ابتدا سعی در اجرایی کردن قانون را شروع کردیم.

نجار گفت: این قانون دارای ظرفیت خوبی است که در صورت اجرای خوب می توان بسیاری از مشکلات بحران استان ها را مرتفع کرد.

وی اضافه کرد: جایگاه مدیریتی بحران جایگاه ارزشمند و رفیعی است که در بارندگی‌های فروردین ماه سالجاری این جایگاه را احساس کردیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران یادآور شد: امیدواریم با اجرای صحیح قانون و نوشتن دستورالعمل های خوب بتوانیم کاستی را جبران و مشکلات را حل کنیم و جایگاه مدیریت بحران را در جامعه تبیین کنیم.

نجار خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی بین مدیریت بحران و دستگاه های خدمات رسان را در سیلاب های اخیر شاهد بودیم و با اعزام ۱۲۰ تیم از وزارت کشور توانستیم در مدت ۴۸ ساعت بیش از ۸۰ درصد انشعابات برق و آب را وصل کنیم.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران تنها سازمان بحران نیست و کف جامعه تا سطح هست و مردم در مدیریت بحران اساس کار هستند؛ برای نمونه همکاری مردم برای ساخت و سازهای ایمنی نقش مهمی در بحران دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران مطرح کرد: ۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که برای پیشگیری از وقوع حوادث طبیعی همچون سیل توسط آنها نیازمند ساماندهی هستند.

وی اضافه کرد: نباید از مسئولیت‌های نظام مهندسی و وضعیت کیفی مصالح به سادگی عبور کرد که در سیل اخیر شاهد این موضوع بودیم و بدانیم که غفلت یک مهندس و کارگر ساختمان و عدم کیفیت مصالح ساختمانی می‌تواند زمینه ساز یک فاجعه باشد.

نجار با اشاره به آمار جان باختگان سیل اخیر افزود: آمار جان باختگان ۷۶ نفر بوده که ۲۱ نفر از حادثه دیدگان مربوط به شهر شیراز بوده است؛ علت اصلی بروز چنین حوادثی تیدیل رودخانه به جاده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران عنوان کرد: در گمیشان هم ۶ نفر در اثر واژگونی قایق جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت های سیل اخیر درست نبوده است، اضافه کرد:  مشکلات اساسی داریم و مدیران باید توجه داشته باشند؛ با وضعیت اقتصادی و مشکلات مالی دولت میزان برآوردهای خسارت های اعلام شده توسط استان های حادثه دیده باید دقیق تر اعلام می شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز