خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

موفقیت‌های بیمه سلامت در ارائه خدمت به بیماران قابل لمس است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۸۱

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: رسیدگی به امور مردم و بیماران، برکات زیادی دارد و البته موفقیت‌های بیمه سلامت در زمینه ارائه خدمت به مردم و بیماران ملموس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، آیت الله سید احمد اعلم الهدی در دیدار با طاهر موهبتی ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در حوزه بیمه سلامت افزود: باید تدبیری اندیشیده شود که بدهی بیمارستان‌ ها در موعد مقرر و و بطور منظم پرداخت گردد تا آنها نیز در ارائه خدمات به مردم و بیماران دچار مشکل نشوند.

وی ضمن توصیه پزشکان به مراقبت از تحمیل هزینه مازاد به سازمانهای بیمه گر ادامه داد: این موضوع نیازمند برگزاری جلسات هم فکری بیمه ها با دانشگاههای علوم پزشکی است تا در چارچوب تصمیماتی که اخذ می شود پزشکان نسبت به جلوگیری از هزینه های القایی به نظام سلامت وسازمانهای  بیمه گر متقاعدشده و هزینه اضافی ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح وضعیت بیمه طلاب پرداخت و ضمن اشاره به ضرورت رفع هم پوشانی دو وچند دفترچه ایها و بر توجه ویژه به محرومان در اصلاحات پیش رو تاکید کرد.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: مشهد یکی از قطب‌های پزشکی کشور است و عده ای از بیماران به همین دلیل برای درمان به شهر مقدس مشهد مراجعه می‌کنند اما نکته مهمی نیز در باور عده زیادی آز آنها وجود دارد هم می خواهند به دلایل معنوی و بهره مندی از الطاف امام رئوف، مجاور حرم باشند تا در معالجات خود از عنایت و لطف ویژه امام رضا(ع) نیز برخوردار باشند لذا اگر جمعیت مشهد مقدس را با ۲۸ میلیون نفر زائران ایرانی و ۴ میلیون نفر خارجی محاسبه کنیم چیزی  حدود ۳۲ میلیون نفر می‌شود که می بایست به همان نسبت امکانات و بودجه سلامت برای استان در نظر گرفت. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این دیدار ضمن تشریح عملکرد و ارائه گزارش کار این سازمان، بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد از این جمعیت به صورت رایگان بیمه شدند. واقعیت این است که بیمه رایگان مختص محرومان و نیازمندان است و سازمان بیمه سلامت نیز به این سمت حرکت می‌کند که یارانه بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند واقعی هدایت شود.

وی با اشاره اعتبار مورد نیاز هزینه ای 20 هزار میلیاردی بیمه سلامت گفت: بودجه تخصیص یافته به سازمان بسیار اندک  است با این حال پرداختى سازمان به داروخانه‌هاى بخش خصوصى به روز شده، در حالى که این موضوع در گذشته ‌با ‌تاخیر ١٣ ماهه همراه بود.

وی به مقایسه تولید ناخالص ملی 44 برابری ایالات متحده آمریکا نسبت به ایران پرداخت و گفت: بریزو بپاش هایی که در حوزه سلامت کشور وجود دارد قابل قیاس با آمریکا نیست لذا چاره ای جز مدیریت هزینه و منابع وجود ندارد و با همین تدبیر توانسته ایم برای اولین بار در 25 سال گذشته 8 درصد هزینه ها را کاهش دهیم.

طاهر موهبتی گفت: رویه سازمان در حوزه سیاستگذاری بر این بوده است که همواره با ذینفعان، انجمن‌های علمی پزشکی، سازمان نظام پزشکی و ارائه دهندگان خدمت هم فکری و مشورت کنیم تا تعامل بین سازمان‌های بیمه‌گر و ارائه دهندگان خدمات سلامت ارتقا یابد و منجر به ارائه خدمات مناسب‌تری به بیماران شود.

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت درباره هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای نیز بیان کرد: رفع همپوشانی از رویکردهای اصلی سازمان است به همین منظور ازحدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای موجود، که سال گذشته ۲ میلیون همپوشانی بیمه‌ای با سازمان تامین اجتماعی رفع شد اما آنچه مهم‌تر از رفع همپوشانی است عدم ایجاد همپوشانی جدید است که در حال حاضر این کار انجام می‌شود.‌

وی استقرار سازمان الکترونیک، خرید راهبردی و راهنماهای بالینی را از رویکردهای مهم این سازمان عنوان کرد و افزود: وظیفه سازمان تنها صیانت مالی از سازمان نیست بلکه صیانت از جان مردم نیز وظیفه ماست.

وی در پایان سخناش با بیان اینکه برکات وجودی علما ضرورت بهره مندی از آرا و نظرات آنها را دو چندان می کند اظهار داشت: رفتار مردم در حوزه سلامت باید اصلاح شود و ائمه جمعه می‌توانند در زمینه افزایش سواد سلامت جامعه، به نظام سلامت و به خصوص سازمان بیمه سلامت کمک‌های زیادی کنند. زیرا نفوذ معنوی و اثر گذاری ایشان در جامعه برای همگان مبرهن و روشن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز