خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک عنوان کرد:

یزد بیش از سه برابر جمعیت سرمایه گذاری در تولیدات دارد/ تاکید دولت بر استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۳۶

معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به رشد بالای یزد در سرمایه گذاری گفت: یزد بیش از سه برابر جمعیت، سرمایه گذاری در تولیدات دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صالحی نیا در آئین معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد اظهار داشت: سیاست دولت تدبیر و امید با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم ،استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی کشور است و خوشبختانه یزد در این زمینه موفق بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اولیه صنایع وجود زیرساخت‌ است ادامه داد: استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی به نفع صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی است و هدف دولت در این زمینه نیز کمک به آنها است.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه عمده صنایع کشور در شهرک‌های صنعتی استان‌ها مستقر هستند اضافه کرد: با علی رغم وجود برخی مشکلات زیرساختی در برخی شهرک‌ها خوشبختانه یزد به لحاظ همکاری‌ مطلوب دولت و بخش خصوصی، مشکلات کمتری دارد و نمونه‌های موفقی همچون شهرک‌های صنعتی یزد را در داخل کشور داریم.

وی با اشاره به دیگر رتبه های استان در شاخص های توسعه و پیشرفت افزود: یزد علاوه بر اینکه در نصب و بهره‌برداری از ماشین‌آلات در رده استان‌های برتر است، بیش از سه برابر جمعیت سرمایه گذاری در تولیدات دارد که این موضوع نشان می دهد کارآفرینان، نخبگان و صنعتگران استان، فراتر از شاخص‌ها گام برداشته‌ که توانسته‌اند به رشد بالایی در بخش‌های مختلف دست یابند.

صالحی نیا با اشاره به اینکه یزد ظرفیت های بی نظیری دارد و توانسته با خوشه بندی محصولات هم افزایی و رشد صادرات را رقم بزند اظهار داشت: تولید بیش از ۸۰۰ قلم کالا و صادرات بیش از ۴۰۰ مورد آن به ۹۰ کشور بیانگر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم نظیر این استان است.

وی شاخص دیگر برتری یزد را خوشه‌های صنعتی برشمرد و با اشاره به نقش توسعه خوشه‌های کسب و کار در ایجاد ارزش افزوده، دانش و فناوری، هم افزایی صنایع و توسعه بازارهای بین‌المللی و داخلی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای توسعه خوشه و شبکه‌های کسب و کار و صدور مجوزهای مورد نیاز آن از جمله برنامه‌های این سازمان است.

به گزارش ایلنا، در این آیین از سیدمسعود عظیمی که هشت سال و ۹ ماه مدیرعاملی شرکت شهرک‌های صنعتی یزد را به عهده داشت تقدیر و سیدعلی عزالدینی به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز