خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان مطرح کرد:

فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از 800 نفر توسط تعاونی‌های صنایع دستی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۲۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تعاونی های صنایع دستی استان زمینه اشتغال بیش از 800 نفر را فراهم کرده‌اند.

به گزارش ایلنا،"هادی ابراهیمی" در اولین روز از گرامیداشت هفته تعاون، در بازدید از شرکت تعاونی صنایع دستی "جاوید فراز باغو" که با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری انجام شد، و بازدید از شرکت تعاونی صنایع دستی" گلابتون قشم" به نقش ویژه تعاونی‌های صنایع دستی در ایجاد اشتغال پایدار روستاییان اشاره و اضافه کرد: این تعاونی ها بویژه در روستاها می‌توانند نقش مهمی برای اشتغالزایی زنان داشته باشند.

وی بیان داشت: صنایع دستی بعنوان یک هنر صنعت که ریشه در آداب، رسوم و سنت های مردم این خطه دارد، برای اکثریت مردم بویژه روستاییان منبع کار و درآمد بوده و از نظر اقتصادی دارای جایگاه بسیار خوبی بوده است.

قابل ذکر است که شرکت تعاونی صنایع دستی "جاوید فراز باغو"  با 60 نفر عضو در زمینه تولید صنایع دستی از جمله حصیر بافی، شک دوزی، لباس سنتی، تولید چرم، برقعه دوزی و البسه محلی و کلیه محصولات صنایع دستی و شرکت تعاونی صنایع دستی "گلابتون قشم" با هفت نفر عضو و اشتغالزایی 9 نفر در زمینه تولید لباس سنتی  فعالیت دارند.

در حال حاضر 83 شرکت تعاونی صنایع دستی با 1167 نفر عضو، زمینه اشتغال 881 نفر را در سطح استان هرمزگان فراهم کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز