خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر مشهد :

تبدیل عوارض به مالیات قدرت پارلمان‌های شهری را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۸۴۷

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بر همکاری خوب دولت با مدیریت شهری تاکید و بیان کرد: با این وجود در بدنه وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی دیدگاه و اراده‌ای برای تقویت شوراها و بازگشت اختیارات به شهرداریها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده در نشست شورای اسلامی شهر مشهد بر فقدان همخوانی میان اختیارات شوراها و شهرداری‌ها با وظایفشان و همچنین لزوم وجود قدرت تصمیم سازی در این نهادها تاکید و بیان کرد: تبدیل عوارض به مالیات می‌تواند قدرت پارلمانهای شهری را بگیرد، همچنین دولت باید با تمرکزگرایی، واگذاری‌هایی داشته باشد که تفویض اختیارات از مدلهای موفقیت است.

وی همچنین به دخیل کردن گروه‌های مختلف در فرایند تصمیم گیری شورای شهر و مدیریت شهری اشاره و بیان کرد: نظرات مختلف باید شنیده شود زیرا عیب ما را منتقدان می بینند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به عملکرد این شورا افزود: در نیمه راه شورای پنجم شهر هستیم و طی این مدت افزایش کارآمدی، کارایی و بهره وری در دستور کار بوده است.

وی ادامه داد: در چارچوب راهبرد شورای پنجم شهر مشهد افزایش امید به زندگی، شادی و نشاط مردم همیشه مورد توجه بوده و می باشد که شورای شهر مشهد برای تحقق این مهم در چارچوب قانون تلاش می کند و از کسی هراس ندارد لذا با حفظ ارزشهای اسلامی و ملی گسترش نشاط و شادی را در شهر دنبال می کنیم.  

موحدی‌زاده همچنین با تاکید بر حفط هویت مذهبی شهر مشهد با محوریت بارگاه نورانی حضرت امام رضا(ع)  افزود: این موضوع نباید مغایر با پرداختن به سایر ظرفیت‌های شهر باشد.  نباید تا بحث دیگری مطرح شود متهم شویم به گرفتن هویت شهر، این کار چه سودی دارد؟

وی گفت: برای نوسازی بافت فرسوده مشهد می بایست عزم ملی وجود داشته باشد لذا نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) محتاج چنین عزمی برای عملیاتی کردن وعده ها است. افزون بر چهار هزار هکتار بافت فرسوده در سطح مشهد و اطراف این کلانشهر پراکنده است که می بایست ساماندهی و نوسازی آن به صورت جدی مورد توجه همه ارگانها و طرفهای مسئول و مرتبط قرار گیرد.  

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه همچنین به وجود ظرفیتهای قانونی برای تهاتر بدهی اشاره و بیان کرد: بر این اساس ۴۴ هزار میلیارد ریال از بدهی دستگاههای اجرایی به شهرداری مشهد اواخر پارسال تهاتر شد.

وی برنامه عملیاتی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰شهرداری مشهد را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: مطابق این برنامه می بایست تا سال ۱۴۰۰ سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهروندان مشهدی از ۳۱ به ۴۷ درصد افزایش یابد.

وی افزود:حجم بازیافت زباله نیز از ۲۰ به ۳۰ درصد و سرانه فضای سبز از ۱۵.۷ مترمربع برای هر نفر باید به ۱۸ مترمربع افزایش یابد.  

موحدی‌زاده به برنامه افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در مشهد از ۶۶ به ۸۰ درصد تا سال ۱۴۰۰ نیز اشاره و بیان کرد: ارتقاء ۲۰ درصدی وضعیت کمی و کیفی آموزش شهروندی از دیگر موارد مشخص شده در برنامه عملیاتی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰شهرداری مشهد است که پارسال بودجه خوبی برای آن اختصاص یافت اما شهرداری برنامه ای در این خصوص نداشت و نتوانست اعتبار را جذب کند.

وی گفت: ساختار منابع انسانی، سازمانی و انباشت نیروی انسانی در شهرداری نیز در دستور کار است لذا مدیران شهری باید در اصلاح فرایندها جدیت بیشتری نشان دهند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز