خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری شهردار مطرح شد؛

پروژه چالیدره از نمونه های موفق گردشگری در طرقبه است

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۶۰۶

شهردار طرقبه گفت: خوشبختانه مکان های خوب و مناسبی برای تفریح و استراحت مسافرین در طرقبه فراهم شده است که یکی از نمونه های موفق پروژه چالیدره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا خادم‌ پیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:شهر طرقبه با جمعیت ۲۲ هزار نفری به دلیل توفیق همجواری با شهر مشهد، سالانه میزبان میلیون‌ها زائر امام رضا(ع) از مناطق زیارتی و گردشگری این شهر است.

وی گفت: امام زادگان یاسر و ناصر طرقبه سالانه میزبان زائرینی از حدود 26 کشور مختلف دنیا است و همچنین بحث گردشگری و وجود رستوران های تفریحی و آب و هوای مناسب این منطقه باعث شده تا سالانه زائرین و گردشگران فراوانی به این منطقه وارد شوند.

شهردار طرقبه گفت:سالانه بیش از 17 میلیون خودرو وارد مناطق ییلاقی و خوش و آب هوای طرقبه می شوند که این امر نیاز به زیرساخت های مرتبط دارد.

وی با بیان اینکه نیازمند توسعه ۱۶۵ هزار متر مربعی در حوزه تردد شهری طرقبه هستیم، ادامه داد: طی یک سال گذشته بازگشایی بولوار امام خمینی(ره) به‌طول ۶.۵ کیلومتر و ساخت بخش نخست بولوار کوهساران به‌طول دو کیلومتر انجام شده است.

شهردار طرقبه گفت: این اقدام کمک بزرگی به رفع معضل بزرگ ترافیکی شهر طرقبه کرد هرچند که با وجود افزایش آمار گردشگران و زائران کافی نیست و در این راستا توسعه بولوار امام رضا(ع) به‌طول حدود سه کیلومتر در دستور کار قرار داشته و مرحله نخست آن با اعتبار سه هزار  میلیارد ریال در حال انجام است.

خادم پیر افزود:تنها ورودی شهر طرقبه بولوار امام رضا(ع) است که ترافیک زیادی به‌خصوص در روزهای تعطیل دارد که در جهت رفع این معضلات طرح های توسعه‌ای این بولوار در دستور کار قرار گرفته و روز گذشته هم کلنگ شروع مرحله نخست طرح توسعه بولوار امام رضا(ع) به زمین زده شد و این مرحله ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شهر طرقبه افزود: اتصال خط یک قطار شهری مشهد به میدان شهدای طرقبه در مرحله نخست و احداث خط قطار شهری طرقبه به شاندیز در مرحله دوم با همکاری دانشگاه اصفهان و  ساخت پارکینگ ۱۸ هزار متری از دیگر اقدامات شهرداری طرقبه در آینده خواهد بود.

وی افزود:با تلاش های صورت گرفته مکان های خوب و مناسبی برای تفریح و استراحت مسافرین در طرقبه فراهم شده است که یکی از نمونه های موفق پروژه چالیدره است.

شهردار طرقبه گفت:این پروژه به مساحت 28 هکتار  از منابع طبیعی و 7 هکتار از اراضی شهرداری به بهره برداری رسید و در هفته قبل پروژه تفریحی سافاری چالیدره نیز به آن اضافه شد که امیدواریم بیش از پیش شاهد ورود گردشگران به این منطقه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز