خبرگزاری کار ایران

سکوت مسئولان در برابر فریاد کارگران کنتورسازی قزوین / کارخانه‌ای که سوتش همچنان از اوین زده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۴۹۱

گویا تجمع کارگران کنتورسازی شهر صنعتی البرز که روز گذشته -یکشنبه 11 شهریور ماه - هم ، بار دیگر در مقابل استانداری قزوین برگزار شد، تمام‌شدنی نیست و پایان مشخصی هم ندارد. کارگران این شرکت در حالی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند که مدیر عامل این شرکت همچنان از زندان برای آنان تصمیم گرفته و داغ بر سینه شان می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شرکت کنتورسازی شهرصنعتی البرز استان قزوین یکی از بزرگترین کارخانه‌های قدیمی تولیدکننده کنتور برق در کشور بوده که چند سالی است به دلیل سوءمدیریت، کارگران این شرکت را با مشکل مواجه کرده است.

مسئولان شهرستانی و استانی بارها در مصاحبه‌های مختلف خود با رسانه‌ها از پیگیری برای رفع مشکلات کارگران کنتورسازی خبر داده‌اند و راهکارهایی را هم ارائه دادند که از جمله آنها می‌توان به واگذاری  مالکیت فعلی شرکت به شخص یا اشخاص دیگر ، فروش کارخانه کنتورسازی و اعلام ورشکستگی  کارخانه اشاره کرد.

کارگران در تجمع دیروز خود مقابل استانداری، خروج شرکت کنتورسازی از بخش خصوصی را خواستار شدند که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد و تصمیم منطقی و قاطعی در خصوص تعیین تکلیف این شرکت أخذ کنند.

بیان این مطلب خالی از لطف نیست که مسئولان در جلسات و بازدیدهای مختلف از واحدهای تولیدی و صنعتی اذعان می‌کنند استان قزوین به عنوان استان صنعتی در کشور مطرح است، درست؛ قبول می‌کنیم اما باید به واحدهای صنعتی مشکل‌دار چندین ساله مانند کنتورسازی نگاه متفاوت و ویژه‌تر داشته باشند زیرا دود مشکلات آنها به چشم کارگرانی می‌رود که در نزد خانواده خود شرمنده هستند و طاقت‌شان  طاق شده، بهتر است بگوییم کارگران حتما باید مقابل استانداری چادر بزنند تا مسئولان برای آنان آستینی بالا بزنند زیرا  حرف‌ها و وعده و‌عیدهای آنان در حد حرف و پیگیری و رسیدگی باقی مانده است.

 گرچه دستگاه قضایی پیگر مطالبات کارگران شرکت کنتورسازی البرز است اما می‌طلبد به دلیل تاخیر در رسیدگی به وضعیت کارگران و سرگردانی آنان در دریافت مطالبات چند ماه گذشته خود، در رسیدگی به این پرونده تعجیل شود تا هر چه زودتر مشکلات آنها رفع شده و شاهد نفس کشیدن راحت کارگران این کارخانه برای همیشه باشیم.

از مدیریت جدید استان نیز انتظار می‌رود نسبت به حل مشکلات همه کارگران و واحدهای بزرگ صنعتی استان ازجمله این شرکت گام پررنگ‌تر و مثمرثمرتری بردارد .

 

انتهای پیام/
هاجر عبدالهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز